Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B inkasso i tyskland

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Heli-Consult Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har desværre en kunde i Tyskland som stadig ikke har betalt sin regning på trods af alverdens gode intentioner via facebook osv.

jeg har endnu ikke sendt en rykker da jeg betragtede dem som en god kunde. tålmodigheden er så efterhånden brugt op og jeg regner med at sende de første rykker mandag.

men hvor regner jeg mora renterne ud, og skal jeg have oplyst om disse før ?

og som overskriften hentyder så er jeg klar til at lade det gå til inkasso. men da jeg endnu ikke har haft brug for dette. hvordan fungerer det og koster det mig noget ?

og hvem kan man bruge der kan nå til Tyskland ?

på forhånd tak

Morten Hansen

Heli-Consult

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt en i Flensborg (der kunne dansk også - ) en gang jeg havde en sådan opgave - prøv lige at google Advokat - Flensborg.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

heli-consult:
jeg har endnu ikke sendt en rykker da jeg betragtede dem som en god kunde. tålmodigheden er så efterhånden brugt op og jeg regner med at sende de første rykker mandag.

Du skal fremsende rykker 1 - 2 - 3 med 10 dages mellemrum. I sidste rykker anføres, at faktura overdrages til inkasso. Send evt. den sidste rekommanderet.

men hvor regner jeg mora renterne ud, og skal jeg have oplyst om disse før ?

Står det ikke i dine salgs- og leveringsbetingelser?

og som overskriften hentyder så er jeg klar til at lade det gå til inkasso. men da jeg endnu ikke har haft brug for dette. hvordan fungerer det og koster det mig noget ?

Ja, jeg har indgivet betalingspåkrav til et tysk firma, det kostede kr. 2.250,00.

og hvem kan man bruge der kan nå til Tyskland ?

Har du skrevet noget om værneting i salgs- og leveringsbetingelser og der står Danmark, så ville jeg finde en i DK, hvis kunden gør indsigelser, som min gjort selv efter modtagelse af betalingspåkrav, men ikke efter modtagelse af rekommanderet sidste rykker.

Men find en, der ved noget; ikke som den min tyske kunde har fået, der slet ikke kender til de tyske regler omkring mange ting (men fortæller at "man" er god til Tyskland).

Og den advokat, jeg selv har fået på, er heller ikke d.s.k.i.s.

Jeg kan give din info i PB, hvis du ønsker.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)