Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltid eller freelancer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal starte på en arbejdsplads 3 dage om ugen og kan selv bestemme om jeg vil fastansættes eller arbejde som freelancer. Lønnen er den samme, så netto får jeg mere ud af at være fastansat pga pension, feriepenge m.m. Jeg har ikke noget jeg pt skal trække fra, hvilket kunne tale for at være freelance, men er der nogle andre ting jeg skal tænke på før jeg tager en beslutning? Det skal siges at jeg har en startup ved siden af, så at samle al økonomi i én virksomhed kunne måske være en fordel?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis arbejdspladsen vil være din eneste kunde i virksomheden, skal du være opmærksom på, at SKAT vil opfatte det som et almindeligt ansættelsesforhold alligevel.

Det kan have betydning for beskatning og lignende (uden at have 100% styr på det).

 

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for info! Jeg tænker at der inden 1 år også kommer indtægter fra min egen virksomhed, hvorefter jeg vil fakturere for disse. Holder også foredrag til tider, så selvom det kun er 1-4 gange pr år, så forhåbentlig er det ikke noget problem i starten. Men god pointe! 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)