Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor virker mit domæne ikke? HJÆLP!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Fra  proudwing ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Zahid,

Som tidligere nævnt er det kun CMSeksperten.dk som kan hjælpe dig. Vi har forsøgt at flytte domænet til os, men det blev afvist af din nuværende domæneudbyder. (1api.net) Højst sandsynligt pga. det state domænet er i. Det ser ud som om det i en graceperiod og klar til at blive slettet. Det er slet ikke godt.

Der er nogle som skriver at den nye udbyder også "bare kan flytte og genaktivere" - Det passer ikke. Det kan man ikke når den først er gået i redemptionperiod. Du skal hurtigst muligt have fat i CMSeksperten.dk - Vi har også forsøgt at logge ind som dig hos cmseksperten.dk - men der er intet at hente der. Dine domæner findes slet ikke i systemet hos dem (i det login du opgav på mail)

Alt det med skiftenavneserver osv hjælper ikke når domænet er inaktivt. Det har ingen påvirkning og hjælper kun ved næste process. 

1. Få fat i cmseksperten og bed dem om at fixe denne sag. Det burde ikke være så svært og de kan stadig nå at gendanne domænet før det bliver frigivet helt. 

2. Når domænet er aktivt kan du bede dem om at skifte til vores navneservere.

3. Vi påbegynder flytningsprocessen igen (kan tage op til 10 dage, processen)  - Det er desværre ikke så nemt som .dk domæner. Proceduren er anderledes og fastlagr af ICANN org.

Jeg håber virkelig der kommer styr på sagerne, men det er kun cmseksperten som kan hjælpe. Du kan også forsøge at gå rundt uden om dem og kontakte deres udbyder direkte, som de køber domænerne af og er reseller af. 1api.net

Mvh
Andreas
Proudwing Hosting

Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Fix-IT Consulting ApS Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at gøre klart omkring genaktivering, så anbefaler jeg at tage fat i den gamle udbyder først, samt dem som er den egentlige udbyder 1api.net. vil de ikke det så er der en såkaldt "Breach of the Expired Registration Recovery Policy".

Herefter kan du selv anvende følgende kontaktform til ICANN https://forms.icann.org/en/resources/compliance/complaints/renewal/form

Min erfaring siger mig dog at det går nemmere hvis du lader din nye udbyder håndtere det (hvis de altså er Accredited by ICANN to act as registrars), så har de bedre kontakt til ICANN og det hele glider lidt lettere.

Håber du får det i luften snart :-)

God Weekend

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Pilgaard:

Hej Zahid,

Som tidligere nævnt er det kun CMSeksperten.dk som kan hjælpe dig. Vi har forsøgt at flytte domænet til os, men det blev afvist af din nuværende domæneudbyder. (1api.net) Højst sandsynligt pga. det state domænet er i. Det ser ud som om det i en graceperiod og klar til at blive slettet. Det er slet ikke godt.

Der er nogle som skriver at den nye udbyder også "bare kan flytte og genaktivere" - Det passer ikke. Det kan man ikke når den først er gået i redemptionperiod. Du skal hurtigst muligt have fat i CMSeksperten.dk - Vi har også forsøgt at logge ind som dig hos cmseksperten.dk - men der er intet at hente der. Dine domæner findes slet ikke i systemet hos dem (i det login du opgav på mail)

Alt det med skiftenavneserver osv hjælper ikke når domænet er inaktivt. Det har ingen påvirkning og hjælper kun ved næste process. 

1. Få fat i cmseksperten og bed dem om at fixe denne sag. Det burde ikke være så svært og de kan stadig nå at gendanne domænet før det bliver frigivet helt. 

2. Når domænet er aktivt kan du bede dem om at skifte til vores navneservere.

3. Vi påbegynder flytningsprocessen igen (kan tage op til 10 dage, processen)  - Det er desværre ikke så nemt som .dk domæner. Proceduren er anderledes og fastlagr af ICANN org.

Jeg håber virkelig der kommer styr på sagerne, men det er kun cmseksperten som kan hjælpe. Du kan også forsøge at gå rundt uden om dem og kontakte deres udbyder direkte, som de køber domænerne af og er reseller af. 1api.net

Mvh
Andreas
Proudwing Hosting

Tak for dit svar, og tusind tak fordi du bruger tid på det, og i det mindste forsøger og er aktive, det værdsætter jeg.

Jeg forsøger igen at ringe til den gamle udbyder og finde en løsning, og krydser fingre at det lykkedes idag

Tak :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

forresten, jeg er ikke ude på at udstille nogen af udbyderne, men jeg bliver nød til at få lidt gennemsigtighed her. Hvis der er nogen der føler det, så undskylder jeg, det er ikke ment sådan. Vi er alle her for at finde en løsning på en go måde.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt så godt:

Min gamle udbyder Cmsexperten arbejder på sagen, og har oprettet en ticket i "systemet", så der er en løsning på vej. Vender tilbage, og skriver, når der er noget nyt. Vil gerne sige tak til alle dem, der har hjulpet os på vej med råd og vejledning. Tusind tak 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har vi fået det løst, det var ingens fejl, og hellere ikke cmsexpertens, men en lille misforståelse hvor det blev "låst i systemet", og uheld kan ske. Cmsexperten har gjort deres, og fået det løst, så tak for det.

Heldigvis er alt oppe at køre igen, og jeg er meget glad for at det hele virker nu, og samtidig vil jeg gerne sige tak til alle jer der har kommet med råd, vejledning og opbakning, og som følger mig.

Ha en go søndag

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)