Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT virksomhed der lukker sig selv.... oplever i også det ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Fix-IT Consulting ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Laver egentlig mest det her indlæg for at høre om andre oplever det samme, og hvad i gør ved det.

Den type kunder som henvender sig mest til os, er også den type kunder der giver flest udfordringer...

Opgaven:

Typisk er det små virksomheder der gerne vil have lidt support til deres systemer, de har måske et gammelt økonomisystem en home version af Office og bunker af papir, ingen backup og ingen antivirus, og en router fra Aldi. Det hele halter lidt og chefen har ikke et fornuftigt overblik.

Resultatet:

Gamle computere udskiftes til noget med 3Y NBD support, mail flyttes til for eksempel Office 365 filer mm. flyttes til SharePoint og Onedrive. Der installeres ITbrains (overvågning antivirus og backup)

Økonomistyring flyttes til Billys, E-Conomic med diverse moduler som ordrestyring.dk og integrationer til flådesystemer eller hvad der nu er nødvendigt.

Konklusion:

Kunden er super glad, alt spiller og mange af bekymringerne er væk, og der er meget mere tid i virksomheden... men set fra vores synspunkt har vi nu flyttet kunden "væk" fra os og tjener nu en meget begrænset sum penge på den kunde i fremtiden.  

Det er klart det af og til giver en ny kunde når de taler med andre, men på den lange bane er det ikke holdbart for os.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i andre håndtere det og hvad i gør ved det.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan vælge at gå 2 veje:

1. Blive ved med at være klassisk IT leverandør, som levere en server, installere noget lokalt, m.v.
Det er ikke holdbart på den lange bane for dig, for på et eller andet tidspunkt så snakker de med nogle andre som har fjernet serveren m.v. væk fra kælder m.v.
Og hvis du ikke går den vej, vil de skifte dig ud.

2. Du vælger at gå ned af vejen som hedder Cloud m.v. og begynde at se dig selv som rådgiver i stedet for ham som kommer med skruetrækkeren.
Hvis du finder nogle gode 3. parts leverandører som du så har et samarbejde med, kan du hurtigt udbygge det du sælger, ret hurtigt kan du være med ved bordet når de f.eks. skal have ny telefonløsning, Regnskabssystem m.v.
Du kender deres virksomhed, du ved hvad de har behov for, du kender de produkter dine samarbejdspartnere kan levere.
Derfor kan du understøtte deres forretning.
Hvis du får skruet det rigtigt sammen, er det dig der sælger 365 til dem inkl. sender regningen for det, du har muligheden for at lave en support aftale med dem hvor de betaler for support fast hver måned.
Så når telefonen driller er det dig de ringer til, beder dig om at tage dig af det på deres vegne, for de ved at når du er inde over virker der!

Du skal IKKE se begrænsningerne, du skal se mulighederne.

Den gammeldags IT leverandør er for længst død.


/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Fix-IT Consulting ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg, vi er ikke dem der kommer med skruetrækkeren, men netop dem der rådgiver og flytter virksomheder op i Cloud og nye løsninger. 

Vi er skam dem der sælger Office 365, og sender regningen for det... men det er ikke noget man bliver rig af, de betaler også for overvågning osv. men det er småpenge.I dette tilfælde er det jo for eksempel Microsoft der bestemmer både forhandler og slutkunde pris. Hvis vi ser på cloud ERP, så var der ingen der tænkte for få år siden at billy for eksempel ville kunne håndtere rimelig store virksomheder, men det har plugins og nemhed ændret på.

Vi har en del partnere vi arbejder sammen med, men avancerne er så små fordi udgifterne er små, så når først "pakken" er leveret spiller alt bare og der går lang tid inden kunden har "brug" for os igen.

Problemet er at når vi kommer ind, rådgiver vi typisk kunden med et 3 årigt budget, hvor hele deres virksomhed digitaliseres i et hug... altså ikke noget med nyt telefonsystem om 2 måneder eller nyt økonomistyring om 6 måneder etc. Prisen på at gøre det hele i et hug er så lav at det ikke kan svare sig at udskifte en server eller et system, og gevinsten for kunden er enorm.

Vi har længe været klar over at den "gamle" IT leverandør er død... men vi føler også at det er ved at ske for den "nye" type.

Det er klart at vi har større kunder hvor vi levere ydelser til deres interne IT afdelinger, men vi kan se at hvor det før kun var de helt små der kunne løftes 100% i Cloud gør vi det nu med større og større virksomheder, og de er glade for det.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

René Pagh:
Vi har en del partnere vi arbejder sammen med, men avancerne er så små fordi udgifterne er små, så når først "pakken" er leveret spiller alt bare og der går lang tid inden kunden har "brug" for os igen.

Jeg tænker bare hvem tager sig af kundens løbende support ?
Printeren "driller" da stadig lige meget om ERP/mail er i cloud, der er da stadig oprettelse/ændring af brugere uanset hvor kundernes ting kører.
Hvis jeg skulle lave statistik på det, så tror jeg at mit timetal er højere efter at cloud er kommet i spil, simpelthen fordi mulighederne er større/flere og dermed er der mere rådgivning.
Der er stadig det samme antal computere der skal sælges og opsættes m.v.

Jow, der er slet ikke så mange servere som skal opdateres længere, men det er hellere ikke her pengene ligger/lå.

Min mening at cloud kan være med til at skabe mere salg fordi det er mere dynamisk end det gamle statiske setup, men der er selvfølgelig forskel på kunder.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Fix-IT Consulting ApS Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet for os er at der næsten ingen løbende support...

Printer driller... vi laver normalt en løsning med HP printere i stil med 577dn, eller før det CM 3035, jeg har aldrig haft en der lavede problemer... Det hænder vi laver aftaler med Canon hvis behovet er lidt større, er en MFP med fuld service og toner fås altså fra omkring 1500 per måned (alt efter antal kopier) uden udbetaling eller andre omkostninger.

Oprettelse og ændring af bruger er måske en times arbejde per år, sådan som det er sat op tager det vel 20 min at oprette en bruger. Da vi typisk skifter alt når vi kommer til en kunde, også maskiner ja så er der kun ved nye medarbejder hvor der skal nye maskiner til, men det tager ikke mange minutter at slipstreame en maskine og overvågning, remote suppot, antivirus og backup er kun et program...

Vi løftede en kunde op for ca. 3 måneder siden, og efter endt uddannelse har vi kun hørt fra kunden når vi laver opfølgning.

Jeg siger ikke der ikke er noget arbejde, men kun at det er meget meget begrænset, klart at maskinerne skal opgraderes efter 3år og der kan da også godt komme lidt andet... men så mange kunder har vi desværre ikke at det er uden betydning :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)