Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvildig investering af stort beløb. Søger finanshus, men hvilken?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal investere et  beløb efter salg af virksomhed.

Jeg er i tvivl om hvilket finanshus jeg skal vælge. Har fravalgt private banking. Der er mange finanshuse arvad, finanshuset Fredeensborg osv.

De tager ofte 0.75 i salær som jeg synes er mange penge, hvis det er et stort beløb, der skal investeres?

Er der nogen der kan anbefale uvildig finanshus/rådgivning

Tilmeldt 18. Jun 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tag et kig på www.nord.investments
Man kan selv lave et gratis investeringsforslag som er personlig risiko tilpasset.
Det er uvildig og digital formuepleje. Baseret på lav omkostnings indeks fonde, de såkaldte ETF ere. Omkostninger fra 0,35%.
Mvh Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis pengene står i er holdingselskab kunne du overveje blot at investere i passive indexfonde - så følger du bare markedet. Der findes både passive aktie- og obligations ETF'ere. Bemærk, at Ishares har nogle akkumulerende ETF'ere med domicil i Irland hvorved der er lidt at spare ift. amerikanske udbytter.
Du kunne købe dig ind i markedet over en årrække med sådanne ETF'ere.
Det behøver du ikke rådgivere for at gøre, og hvis du spørger universitetsansatte økonomer vil ovenstående formentligt være det mest fornuftige at gøre (og din banken vil være lodret uenig, da de vil mene, at deres porteføljeforvaltere kan slå markedet).

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i vejen med ETF'er. Det er slet ikke dumt, hvis du ønsker at være eksponeret mod aktiemarkedet.

I en verden hvor nationalismen skyller ind over Europa, EU ikke fungerer på mange områder, Brexit og nu Trump, ville jeg måske tænke over om man overhoved skal investere i aktier lige nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Nielsen:
Det behøver du ikke rådgivere for at gøre, og hvis du spørger universitetsansatte økonomer vil ovenstående formentligt være det mest fornuftige at gøre (og din banken vil være lodret uenig, da de vil mene, at deres porteføljeforvaltere kan slå markedet).
ret så enig i, at det med at slå markedet, nok i den virkelige verden ikke hører til hverdagen og EFTer et alternativ at overveje.

Når jeg alligevel ikke vil forkaste Private Banking, som jeg selv er glad for, så ligger de alene i egen erfaring hvor min forvalter i Nordea faktisk slår markedet (ikke voldsomt men dog slår) over en årrække. Jeg tror mest årsagen ligger i ting jeg i princip lige så godt kunne gøre selv

  • Han er god til at holde mit fokus på en simpel risiko profil - Hvor meget DK, hvor meget USA, hvor meget øvrigt og Hvor meget aktiebaseret - hvor meget obligation - hvor meget virksomheds obligation - hvor meget EFT
  • Han er opmærksom på at jeg holder profilen. Ofte vil aktierne kunne være steget over en periode og så hedder den måske 45% aktier hvor min profil er sat til 40% - så kommer der forslag om sælg så vi igen er 40/60
  • Han er god til i perioder at foreslå at gå kontant med noget af salget til vi ser... Det kan gå galt, men har vist sig samlet at holde for ham
  • PB afdelingen holder sammenkomster hvor jeg møder en masse andre investorer, ud over inviterer mig og hustru i teater og til andet sjov - Ved godt jeg betaler selv, men det bringer prisen ned
  • Jeg har forhandlet en rigtig fornuftig pris igennem selv - så det er absolut ikke dyrt

ikke at jeg tror man kan slå markedet - men bare et bud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)