Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsætning af kapital i IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Vi er et mindre IVS bestående af to mand, og vi ønsker at indsætte penge i firmaet, således at vi kan udvide os og købe midler til firmaet.
Vores problem er at efter hvad vi har forstået, så vil en kapitalforhøjelse fra min side af ændre mine anparter i firmaet, således at der opstår ulighed mellem min partner og jeg.

Er der en måde hvorved vi kan indsætte midler i firmaet, således at vi stadig beholder 50/50 fordeling af anparter?

- Tak på forhånd :)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, men hele pointen er at vi ikke begge nødvendigvis ønsker at indsætte kapital på samme tid, men stadigvæk ønsker at være lige i firmaet :) Vi ønsker jo begge individuelt at indsætte penge for firmaets skyld, men ikke at "vippe den anden" af pinden ved at gøre dette.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil men at man kan eje, lad os sige 75% af selskabet, og stadig kun have 50% af stemmerne, således at ingen kan træffe beslutninger uden den anden.

Er det ikke noget bøvl mht. til at gøre det af flere omgange, jeg tænker at der skal laves nye vedtægter, holdes generalforsamling, indberettes til virk osv., i stedet for bare at gøre det en gang.

Hvis det er fordi der mangler penge på IVS kontoen, kan man måske bare indskyde penge privat via en mellemregning (lån), uden at det har indvirkning på egenkapitalen og fordelingen af ejerandele.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kapitalforhøjelse. Hvorfor ikke bare lave et lånebrev fra den af jer der kan låne selskabet penge. Det skal så være med rente, men det skader jo ikke - markedsrente som selskabet har fradrag for og modtager beskattes af (men jo lavere end af løn). Lånet kan evt være konvertibelt så tab kan give fradrag

Det er klart, at hvis det er meeeeeget langsigtet kan kapital forhøjelse være løsning - og skal det så være fra kun EN så skal der laves nye aktieklasser hvis ikke det skal ændre i 50/50 det er ret besværligt men muligt

Hvis lån skal være konvertibelt eller der skal skydes ny kapital ind, så er det i begge fald noget via vedtægter med mere, og så vil jeg råde dig til at kontakte adv. Jacob Tøjner i www.ditselskab.dk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)