Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk rådgivning - Skilsmisse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen anbefale en økonomisk rådgiver mht. sikring af aktiver i forbindelse med igangværende skilsmisse?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en ægtepagt med særeje som der ville kunne sikre at f.eks. din virksomhed ikke skal bodeles ved en skilsmisse.

Men det er noget en advokat kan hjælpe med. Spørgsmålet er så blot om det ikke er for sent at lave en ægtepagt nu - det kræver jo at din kommende ex. er villig til at underskrive en ægtepægt og derved give afkald på eventuelle værdier der ligger i virksomheden.

/Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Drago:
mht. sikring af aktiver i forbindelse med igangværende skilsmisse?

Det lyder jo mere som en advokat du har brug for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Drago:

Kan nogen anbefale en økonomisk rådgiver mht. sikring af aktiver i forbindelse med igangværende skilsmisse?

igangværende skilsmisse handler jo næppe om NU at lave ægtepagt - men om at få korrekt værdi aktiver og blive enig om en deling. Det er hundesvært og partnerne KAN gøre det vanskeligt for hinanden ved ikke at acceptere værdiansættelser - på hus og på meget andet. Det er en advokat du skal have fat i i første omgang i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Enig det handler ikke om en ægtepagt længere. Det handler desværre hellere ikke om at skaffe en dygtig advokat, det punkt er vi forbi.

Situationen er den at min ex åben har erkendt at hendes mål at pille "alt fra" mig og ødelægge min økonomi / virksomhed / liv. Derfor er jeg "et sted" hvor jeg søger kontakt med en rådgiver som kan hjælpe med sikre mine aktiver. 

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have fat i en advokat som går direkte i struben på din ex - og forsvarer dine aktiver hårdt & brutalt.

Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har selv stået i samme situation, efter at have været diplomatisk længe og prøvet at søge løsninger, måtte jeg desværre sande at det bedste forsvar var at angribe.

Du skal hurtigt have fat i en advokat, der kan sikre dine aktiver på alle tænkelige måder. De kender alle fine / ufine metoder. Husk at i krig og kærlighed gælder alle kneb.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Drago, ked af at høre om din situation. Det kan være hårdt med en tidligere partner og betroet der nu vil forsøge at tage alt fra en.

Jeg er dog enig med de andre her. For at sikre dine aktiver har du brug for en med kendskab til hvad der juridisk er muligt og tilladt/ikke tilladt.

Du skal muligvis også bruge en revisor der kan være med til værdisætning af aktiver mv., men en decideret økonomirådgiver er nok ikke nødvendig endnu.

Det kan dog komme på tale hvis du fx skal beholde boligen, da den jo givetvis skal finansieres.

Held og lykke med det hele.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden er en del af boet, skal hun da have sit..naturligvis

Du nægter hende sit og hun bliver gal og udtrykker sig. som hun gør.

Hvis du har noget som er dit alene, tvivler jeg på hun kan få  del i det ...

Så der er noget som ikke stemmer, da du åbenbart ved at hun reelt har ret til mere end du vil afgive og derfor frygter du.

/ Henrik

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)