Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af vareprøver.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg syntes ikke at jeg kan finde svar på følgende spørgsmål.

Kan jeg straksafskrives produkter som bliver købt hjem til mit firma, som skal fremvises til potentielle kunder? Altså enkelte vare som ikke skal sælges men som skal bruges til demonstration osv..

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sådan har de vel en værdi når du bruger dem som demo modeller men bør jo som du skriver afskrive og - når du mener de ikke har en værdi - vil det være klogt at påvise det med foto den dag du må smide dem ud (eller kvittering fra genbrugsplads) - så skat ikke kan tro du har brugt dem personligt uden at betale for dem. Med andre ord - søg at dokumentere hvis ting er uden værdi og så udgør de jo fra lagertællingen - og måske svarer det bare til alm svind - men afhænger helt af værdi af de enkelte og samlet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske forstår jeg ikke helt.

Jeg ser en prøve på et produkt som skal bruges til fremvisning, som hvis det var en bærbar computer, eller et kamera til at lave produktfotos til min hjemmeside.

Ting som vel skal straksafskrives?

Er der ikke fuldt skattefradrag når det tilhøre firmaet? Og kun bliver brugt i firma regi?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

en computer eller et kamera der skal bruges alene til fremvisning - jeg tør ikke sige om det ikke trods alt vil indgå i varelager - modsat en computer købt til at bruge selv

Problematikken vil i alle fald meget klart være, at varelager jo ikke er noget der afskrives før det sælges - og om du vil kunne få computer og kameraer til at være fuld afskrivning når de bruges til fremvisning - tør jeg ikke sige men tvivler meget.

De bliver vel ikke værdiløse af at du fremviser dem. Butikker fremviser vel varer - og de kan jo ikke bare afskrives men har deres værdi uanset de er pakket ud - så det TROR jeg ikke du kan heller - med mindre som sagt: - De er blevet værdiløse - og så skal du dokumentere de er blevet værdiløse med foto eller indleveringsattest fra et eller andet sted du kan indlevere, for ikke skat skal kunne tro du bare har taget dem selv

Jeg forstår dit ? - med bruges kun i firma regi - men tror skat vil se meget forskelligt på en vare der bruges i firmaets alm drift og en der bruges til fremvisning

I alle fald - uanset afskrivning af aktiver der bruges i daglig drift - eller andet-  så tilhører de firmaet og må ikke udgå uden dokumentation for hvorfor/hvordan de udgik - så det er jo mere et tidsspørgsmål - før eller siden bliver de fradrag når de er ødelagt/kasseret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En dom om brugte biler - hvor de som ikke havde indgået i driften - men blot være demo .- ikke kunne afskrives på - lidt samme princip:

https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=168881  

For så vidt angår de 2 resterende biler, der før salget havde kørt henholdsvis 2.000 og 2.500 km, lagde landsretten til grund, at bilerne var benyttet som demo-biler, at det var et normalt led i driften at anvende demo-biler, og at benyttelsen havde medført en værdiforringelse. Under henvisning til, at bilerne primært måtte anses for købt med henblik på videresalg, samt kørslens begrænsede omfang, fandt landsrettens flertal imidlertid, at brugen havde været en så integreret del af sagsøgerens næringsvirksomhed, at de ikke kunne anses for at være indkøbt som anlægsaktiver eller senere overgået fra at være omsætningsaktiver til at være anlægsaktiver, hvorfor der ikke kunne afskrives på disse biler. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes da også, at det er et væsentligt spørgsmål. hvad varerne henholdsvis enkeltvis og samlet set har kostet i indkøb.

Hvis de kan straksafskrives i henhold til de almindelige beløbsgrænser, så er omstændighederne stort set ligegyldige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

John, din afgørelse bygger på det faktum at de to demobiler er indkøbt med henblik på salg efter at de har kørt x antal km.

Her ved vi faktisk ikke hvad trådstarters intension er med varen mv. Eksempelvis anvendes varen kun til demo og kan den sælges efterfølgende mv.

At anvendelse og konkrete forhold spiller ind fremgår netop af don afgørelse. Af de 6 biler som sagen omhandler blev der givet afskrivningsmulighed for de 4 biler. I den del som du henviser til var dommerne ikke enige. 2 gav udtryk for det citat som du henviser til mens den 3. mente at der kunne afskrives.

Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Varerne koster typisk mellem 2000 og 5000 kr stk. Det er produkter der bliver købt hjem løbende, som markedet kommer med nye ting naturligvis. Så et samlet beløb over sigt er umuligt at sige

Hensigten er ikke at sælge produkterne på noget tidspunkt.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan straks afskrive produkterne, hvis under beløbsgrænsen ellers aktiveres da du har indkøbt til håb om forøget omsætning. Ved eventuel salg indtægtsføres salgsprisen

Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så de kan straksafskrives, når de bliver brugt til fremvisning, som i den grad er for at øge salg?

Hvis vi tager ud til en kunde, har vi jo flere forskellige produkter med, som den potentielle kunde kan prøve og se, inden de beslutter sig. Og disse produkter kan straksafskrives?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)