Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino:)

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg er fotograf og har netop fået en aftale i stand som selvstændig hvor jeg arbejder i et studie fast 38 timer om ugen til fast timeløn.

Jeg fakturere så mine timer til indehaver af studiet og skal så selv indberette til skat osv.

Har cvr nummer (enkeltmandsvirksomhed) er moms registret osv.

Men, jeg har nu ringet til 7 banker og ingen af dem vil give mig en erhvervs konto da jeg står registreret i rki...

What to do?

Jeg skal udelukkende bruge kontoen til ind og udbetaling. Skal ikke bruge kort, kredit, dankortterminal eller andet.

Håber i kan hjælpe :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må se at få en aftale med dem der har indberettet dig til RKI, og den kan du kun få, hvis du betaler hvad du skylder.

Hvis fordringen du ikke har betalt, er fremkommet på grund af urimeligheder, så kæmp for din sag og få en afklaring, så du kan blive slettet i RKI.

Jeg tror ikke du får konto nogen steder så længe du er i RKI.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brug din egen "private" konto..... Risikoen er allerhøjest at banken gør indvendinger hvis de opdager det. (også kan du tage diskussionen med dem derfra).

En biting er at jeg har svært ved at se at det er selvstændig virksomhed - fast timetal og fast løn virker nu mere som et ansættelsesforhold (men det er jo delvis  en anden problematik).

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Banken vil ikke gi dig en erhvervskonto, da de måske forventer at du så skal ha kredit og kontoen så kunne gå i minus. Hvorfor kan du ikke bare bruge en almindelig indlånskonto, da det er et personligt ejet firma du har. Tænker en konto som du kun bruger til dette formål.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

STOP!

Du er ikke reelt selvstændig - men reelt ansat.

Det lyder som en klokkeklar omgåelse af flere lovgivninger, herunder Kildeskatteloven.

Du/I bør straks stoppe denne "model", for den kan komme til at koste jer dyrt!

Hvis du fast skal arbejde 38 timer om ugen for en anden, så skal du ansættes, med hvad deraf følger.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, dette lyder klart som et lønmodtagerforhold og derfor bør du ansættes i stedet. 

Mht. konto så er det svært når du står i RKI - også selvom du hverken vil have Dankort eller kredit. Banken har ret til at sige nej. 

En mulighed er dog at anvende en personlig konto som firmakonto. Det må du godt i din virksomhed, men praksis er dog at mange banker siger nej til at du gør dette. Især fordi en firmakonto jo ofte har flere gebyrer og større dokumentationskrav for oprettelse af kontoen. Men det var måske noget du kunne tale med din rådgiver om?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det ikke nemt

Men det kan løses hvis du får stiftet et ivs selskab ( kan jeg hjælpe dig med billigt ) så har jeg en bank som næsten 100 % vil åbne en erhvervskonto til dig i dansk bank

Skriv en mail til mig på krogh.hedegaard@Gmail.com

Så løser vi dit problem

Mvh Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1 hvis du opretter IVS og fakturer noget der formentlig er lønmodtager forhold i det - så er det KLART mere risikabelt skattemæssigt - du kan få skat over 100% hvis du fakturer lønmodtagerforhold og bliver betalt i selskabsform. Du kan få forværret dine forhold og mere RKI - Se denne amino tråd og bemærk indlæget/svaret fra Revisorrådgiver Bent Zimmermann om tripple skat risiko

2 Inden du overhovedet overvejer så få en bank til at bekræfte at de ikke bare næsten 100% men 100% stensikkert vil give dig en erhvervskonto til et IVS når du som ejer står i RKI - for den tror jeg ikke et sekund på hjælper - tværtimod

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du misforstår ham lidt, han spørger hvorfor han ikke kan få konto og det kan han godt hvis han bruger min kontakt om det et ivs aps a/s er ligegyldigt når man bruger dem jeg bruger

Et selskab ser min samarbejdspartner som det er en selvstændig juridisk enhed

At han sender regning som løn modtager er fuldstændig ligegyldigt når man starter et ivs eks op og man kun er sig selv er man løn modtager i et selskab,

Tilmeldt 19. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svarene.

Jeg har snakket med skat og ifl. Dem er der ingen problemer i den form for kontrakt.

Jeg var nemlig selv meget i tvivl så de var mit første opkald.

Igen. Tak for svar :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)