Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godset skal fra Frihavnen til mig - hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får i næste uge leveret min første container varer.

Jeg har selv forestået transporten og har fået en pris inkl udkørsel af container til mig. 

Nu har jeg så erfaret at vi ikke har mulighed for at tømme containeren, og derfor skal have tømt denne, og leveret på paller (paller står i containeren).

Speditøren som har forestået hele transporten ønsker betaling for såvel container kørsel samt lokal kørsel med pallerne. Og det beløb synes jeg rammer højt.

Derfor tænker jeg om ikke jeg kan bede en ekstern vognmand afhente pallerne i Kbh og levere til mig. 

Jeg ved bare ikke rigtig hvordan sådan noget i så fald arrangeres hvis det skal gøres af andre end de, jeg oprindelig har fået pris fra.

Kan I hjælpe mig der ?

vb

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

For lige at forstå sagen rigtigt, skal jeg høre om du har bestilt en helt container hjem, altså en FLC?  hvor mange paller er der tale om?  Hvad er der oprindeligt aftalt mht. levering / pris med speditøren ?

Hvad skal speditøren have for levering af varerne hos dig ( hvor i landet er du) 

Du skriver speditøren skal have betaling for container kørsel ( hvor fra og til) ?

Om du kan hente pallerne i KBH, kommer helt an på hvor containeren leveres, mange containere køres direkte fra hamborg til kunden. 

 

Hilsen

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Ravn.
Jeg har 10 pl i cont. som er FCL og købt FOB. Jeg har aftalt en pris for søfragt fra Kina (6500,-)  samt en containerkørsel til levering Roskilde (3500,-). Hertil kommer så 2500,- for levering med lastbil nu. 
DSV (speditøren) hævder at skulle hente cont til deres depot, tømme den, og så levere ud til mig.

Hvis det er sådan det skal gøres, er det jo fair nok. Jeg har bare lidt mavekneb over den 'dobbelte' kørsel i DK, og tænker det må kunne gøres mere elegant - fx ved direkte afhentning af containerens paller. Men hvor containeren præcis lander ved jeg faktisk ikke. Dog hedder tilbuddet *Rates to Copenhagen*.

Hvis det er for uklart kan du måske rådgive hvordan jeg bedst spørger om et tilbud til næste gang for at sikre, jeg får det hele med.

Vh/Gitte

vb

Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Containeren ankommer jo til Københavns havn og der kan containeren naturligvis ikke tømmes. Speditøren bliver nød til at trække den til deres eget lager for at tømme den. Herefter får de så en anden bil til at køre dem ud.
Evt. Så finder du et sted i Roskilde der kan hjælpe dig med at tage imod pallerne, så kan du jo betale dem lidt for hjælpen og du har sparet de 2500,- :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte

Umiddelbart lyder det som nogle ret høje priser du skal betale.  Lad mig lige høre hvor skal varen leveres på paller?  hvorfor køre de containeren til Roskilde?  Har du nogensinde  modtaget nogle dokumenter vedr. fragten f.eks  et konnossement (B/L Bill of Lading)?

Ved fremtidige tilbud er det vigtigt at du får et tilbud basseret på en "all in pris"  men det forudsætter jo at du ved hvordan dine modtager forhold er (paller / container).  Du bør nok i også undersøge om man ikke får en bedre pris ved LCL ( less container load). 

 

Hilsen

Ravn

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)