Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rod i firmaøkonomien.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand havde et personlig ejet virksomhed som gik konkurs for et år siden.
Inden da oprettede vi et IVS i mit navn så han fortsat havde en indtjeningsmulighed med en lidt større indtjeningsmulighed i forhold til at blive alm. lønmodtager.

Pga. konkursen har vi solgt hus og alt hvad vi ejede. Huset er desværre først blevet solgt i denne måned.
Jeg har et deltidsjob og tjener ikke alverden.

Desværre har vi ikke formået at tjene nok i IVS et og vi har derfor brugt alt der er tjent på udgifter til virksomheden og vores private regninger.
Der har intet været til overs til skat og moms.

Min mand afventer nu en evt. gældssanering.


Min mand har nu fået arbejde og vi vil gerne lukke IVS et.

Det hele er et stort rod og jeg ved sket ikke
hvad vi skal stille op for at få styr på vores liv igen.

Jeg har ikke en pind forstand på skat, moms og virksomhedsøkonomi og min mand er stadig i en form for krise og gør ikke noget.

Vi er jo på nogen områder selv uden om at det er kommet så langt da vi hele tiden har
skubbet problemet foran os.

Jeg har brug for gode råd og lidt tanker om vores muligheder.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange faktorer der spiller ind, og det er svært at give jer for mange råd udfra den korte beskrivelse af problemet. 

Jeg vil påminde jer om at hvis i næsten ingen penge har tjent og din mand ikke har haft andre indtægter bliver han ikke sat i gæld såfremt jeres overskud ikke har overskredet 50 tusind årligt .

Hvis vi antager i har haft en fortjeneste på over 50 tusind årligt hvad er så casen? har i et års regnskab på trods af i ikke har betalt skat? hvor stort er beløbet cirka? 

mit råd ud fra det jeg læser ville være at forsøge sig med et lån i BANKEN og ingen andre steder. lave en afrdrags ordning og få betalt jeres gæld af, det er ikke sjovt at skylde til skat. 

Mvh Alexander

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første man skal gøre, når man se man befinder sig i et hul det er svært at komme op af, er at stoppe med at grave. 

Det er jo lidt sent at pege på nu, men i har lavet en klassisk fejl og ment at det bare drejede sig om forsat at have et selskab at kunne køre i, så skulle det nok gå, uden at få ordentligt beregnet, om det kunne tjene penge (når det andet nu ikke kunne) og få det tilpasset jeres privat økonomi.

Jeg ville google gældsrådgiver og tage reference på nogen af de gutter og gutinder. I har ikke meget at tabe for de kan jo ikke tage penge fra jer, som I ikke har, som betaling for deres arbejde. 
Jeg ved ikke om forbrugerrådets gratis gældsrådgivning kan tage den - igen ikke i forhold til jeres misligeholdte IVS men i forhold til at I personligt er i stor gæld http://gaeld.taenk.dk/ test det

I har givet øget på problemerne ved at starte IVS og bare bruge alt privat, og lade skat, moms, og måske lidt bank og andre kreditorer blive nødlidende. Det er der en klar risiko for, at retten vil se som klart selvforskyldt, og gør den det, så kan det gå ud over muligheden for gældssanering. Det kræver nemlig, at det ikke må være selvforskyldt, at man bare har skabt gæld, og er man personligt konkurs og så bare i konens navn stifter selskab, som ret hurtigt derefter har hævet alt privat, så kan retten vælge at se det som selvforskyldt.

Dertil kommer, at gældssanering kræver at jeres forhold er afklarede, og det er de jo ikke nu, hvor din mand må stå som arbejdsløs, da jeres IVS knækker nakken. I har derfor brug til hjælp fra nogen eksterne. Selv klarer I det ikke.

Man kan ikke plukke håret af en skaldet er jo også et gammelt ord, og det er sandt, så det her vil jo ikke betyde at I skal ud og sove på gaden. I skal dog nok forberede jer på, at der SKAL alvorlige ændringer til i jeres måde at bruge penge på, at din mand skal IKKE være kræsen med at tage job- natjob eller andet, for at komme i gang med en indtjening. Det kan blive ganske lang tid på smalhals.

I skal holde op med at grave = det IVS skal lukkes omgående inden I tapper flere penge af - helt omgående. Advokatvagten må ikke som sådan tage erhvervssager men gerne råde jer privat i forhold til det her - og I skal via dem - eller på anden vis, have lukket det IVS. Tag spaden fra din mand så han med sikkerhed holder op med at grave.

En måde er, at I afmelder direktøren så der ikke er en direktør længere, så lukkes det automatisk men det tager tid, og det kræver du får styr på din mand, så han ikke forsætter med at optræde som om han havde et firma og forsætter et eller andet, hvor I bare putter pengene i egne lommer.

DU er tydeligvis den som har hovedet lidt oppe af hullet, og du skal være den som, bedst i nær netværk, familie eller andet, kan finde en du kan være fortrolig med, og som kan stoppe ulykkerne - alternativt - ringe til en gældsrådgiver
 

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at være noget af en situation i er kommet i. Det første jeg vil anbefale er, at i lige trækker vejret et halvt minut - få styr på nerverne, for uanset hvor slemt det står til er Danmark heldigvis et land med et stærkt sikkerhedsnet.

Angående virksomhedens regnskab, skal i huske på at det ikke er alle jeres private regninger i kan få fradrag for.

Da det kan være noget af en udfordring at gå regnskabet helt igennem selv, kan jeg kun anbefale at hive fat i en revisor. Er der ikke noget vildt avanceret i jeres regnskab kan det være i kan få det til en god pris, da han bare sætter sin elev til det. :-)

Ved en revisor kan i være sikker på at regnskabet ser ordentligt ud.

John Hannover har også lavet en bog om regnskab, som i kan købe og læse, hvor i kan prøve selv.

Link: https://www.saxo.com/dk/introduktion-til-regnskab_pdf_9788740431391

Men jeg vil nu stadig anbefale revisor.

Nu nævner du ikke jeres privatøkonomi, men det kan godt være i også har brug for at få kigget den igennem, blot for at se om der er nogle unødvendige udgifter her.

På denne måde vil i også finde ud af hvor meget i rent faktisk har til at kunne betale gælden af på.

Jeg vil lige gøre reklame for min egen ebog der hedder "Styr på privatøkonomien", som kan hjælpe jer med at få kontrollen igen. Den er gratis.

Link: https://www.saxo.com/dk/styr-paa-privatoekonomien_pdf_SX52037676

Held og lykke.

Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Hvilket af firmaerne er det du refererer til?
I begge firmaer er gælden over 50.000 kr i restancer til skat og moms.
Tror desværre ikke et banklån kan gøre det.

Jeg har desværre også erfaret at banken ikke vil røre os med en ildtang.

Så på trods af ti faste job tvivler jeg på at de vil låne os noget.
Slet ikke så længe min mand står i RKI.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ligeså godt være proaktiv = få råd fra en der går ting igennem og råder til, om det ikke er bedst NU at få talt med skat og moms om situationen og se hvor langt de vil strække sig kreditmæssigt - og med evt andre - eller om der er andre løsninger og så i alle fald som skrevet -

STOP med at grave - nu har din mand på relativt kort tid skabt personlig konkurs i hans personlige med skat og moms gæld og nu ny skat og momsgæld og sikkert mere i et nyt IVS - du har stiftet til ham, så få ham til at stoppe med det NU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Halvdelen af mit svar kom ikke med.

Jeg har lavet aftaler med en revisor og en gældsrådgiver.

Gældsrådgiveren kræver kontant betaling men jeg håber på en afdragsordning med revisoren.

Pengene er små og deres hjælp er kostbar.
Det er også årsagen til at jeg ikke har gjort noget før.

Men nu må der ske noget og vi må spare hvor vi kan så vi kan få hjælpen vi har brug for.

Har du eller andre erfaringer med aftale med skat?
Vi håber på at vi kan indløse alle kreditorer mod at jeg smider min del af overskuddet fra konkursboet ind.
Der blev desværre ikke så meget til overs da huset blev solgt for langt mindre end vi havde håbet på.
Bank og kreditforeningen får hvad de skal have, hvilket ikke efterlader meget til de resterende kreditorer.
De har alle mindre beløb til gode så vi håber på at de vil nøjes med det de kan få hervog nu.
Som du selv nævner så kan mam jo ikke plukke hår af en skaldet.

Vi håber på kun at stå tilbage med Skat.
Men de er vist desværre ikke nemme at have med at gøre.

Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre at undgå en gældssanering så går vi efter det.
Hvis det da viser sig at være det klogeste.





Se gratis foranstaltninger er desværre forbeholdt socialt udsatte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet i forhold til gældssanering kan gældsrådgiver og revisor nok også forklare. De er, at først går manden personlig konkurs med gæld til skat og moms i personlig virksomhed og så stiftes af dig et IVS som så også går samme vej. Risiko (og det betyder ikke det GÅR sådan) er, at retten i gældssaneringssammenhæng vil pege på to ting

1 Selvforskyldt - når man i to sammenhæng på kort tid efter lader skat og moms (skat vel formentlig i den personlige virksomhed personlig skat og i selskabet - som vel ikke har overskud - skat af hævet løn - bare ikke betalt. Det er langt fra sikkert at få gældssanering i forhold til ikke at betale personlig skat (og momsen)

2 -Uafklaret situation = mindst en af jer - manden med den personlige konkurs er formentlig i en uafklaret situation = måske uden job?

SUPER at begrænse gælden alt I kan i alle fald - men endeligt ikke gode penge efter dårlige - EN rådgiver burde række .

Pas også på, at ikke de "resterende kreditorer" kan påstå i har betalt bank og kreditorer - op et tidspunkt hvor det var klart der ikke var til alle, og dermed efterlod dem nødlidende i det IVS - men det bør revisoren (eller gældsrådgiveren) have fuldt styr på. EN burde række faktisk - for ja de koster da ofte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)