Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfrit salg i fitnessCenter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er et nystartet fitness center med 95% holdtræning og de sidste 5% som en slags åben gym.

Efter hvad jeg kan læse mig til, så skal vi ikke opkræve moms på 95% af vores medlemskab da det er fritaget.

Det bevirker så at vi her i opstarts fasen hvor vi har haft rigtig mange etableringsudgifter får rigtig mange penge tilbage i moms, da vores udgifter de sidste par måneder har været 4 gange så store. Det begynder dog at ændre sig nu, da vores etableringsindkøb stopper nu.

Jeg bliver dog nervøs for om jeg gør noget forkert?

Håber på et hurtigt råd, da jeg skal afregne moms meget snart og ikke vil have alle de penge tilbage, hvis det ikke er meningen.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk i øvrigt at I også får problemer med momsen fremadrettet, -hvis- medlemmerne har mulighed for, at betale for forskellige køb med deres medlemskort, og I bare bogfører ud fra udbetalingsrapporterne fra Nets.

Det kan blive rigtig grimt.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er Dinero som regner det ud for mig. Så jeg følger bare hvad den oplyser mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

det går galt det der. Med 95% momsfrit og 5% momspligtig omsætning kan du slet ikke bare bruge en standard opsætning i Dinero eller andet - det er det jo slet ikke bygget til og dertil jo det problem som Christian korrekt peger på
Du må finde en der tager tag i det inden du er helt på herrens mark

Købs moms skal manuelt opdeles og så slut korrigeres når året er gået i forhold til faktisk omsætningsfordeling - det klarer du ikke sådan som du beskriver det. Du vil ikke blot risikere at skulle af med momsen igen men en bod for grov uopmærksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)