Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat. Indrapportering af b-indkomst udbetalt til freelancer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har en enkeltmands virksomhed, hvor jeg i løbet af 2016 har udbetalt b-indkomst (honorar) til 2 freelancere
Mit spørgsmål er nu om det er mig der skal registrere dette hos Skat, eller om det er modtager der skal gøre dette? Eller skal vi begge registrere?

Håber der er en der kan hjælpe så det bliver gjort korrekt.

På forhånd tak.

Jonas 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har modtaget en faktura med CVR nr påført har de pligt til at medtage det korrekt i deres regnskab og selvangivelse.

Såfremt de ikke har CVR nr. skal du indhente deres CPR-nr. og sørge for indberetning som B - indkomst. Dette skulle være gjort ifb. udbetalingen.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke længere nok at de har CVR nr - til at afgøre om du skal indberette. Det er nemlig momspligt der afgør det og f.eks. SKAL man indberette ydelse betalt til et PMV der netop ikke er momsregistreret.
Til CPR og ikke momsregistreret PMV skal du derfor indberette honoraret i skat.dk f.eks E.indkomst som bidragspligtig honorar - b indkomst ALTID

Her om reglen (inkl. det om PMV) http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

og her vist hvordan du indberetter http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

Freelanceren bør/skal så blot forskudsregistrere og skal kontrollere sin årsopgørelse rubrik 12 stemmer med dine og andres opgivelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar begge to.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)