Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke finde fabrik på Alibaba, til simpelt stål-spyd?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have lavet sådan en her i stål:

Umiddelbart ville jeg tro at der måtte være masser af fabrikker i Kina som kan dreje et stykke metal, da den jo er ret simpel - men jeg kan simpelthen ikke finde nogen. Måske søger jeg på noget forkert? - Hvordan ville I gribe det an?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten jeg vil tro et firma som nedenstående vil tage udfordringen op men dine tal stemmer ikke, ø mener jeg er diameteren på stålet, men i forhold til billedet så er din "coil" nærmere 5mm i diameter end 8-10mm hvis den da er 4-5cm lang.

Firmaet laver egenligt fjedre, men er det ikke bare at hærde dem så de ikke er bøjelige? Det tror jeg godt de kan lave...de skriver de tager imod special ordrer.

https://www.alibaba.com/product-detail/The-Drill-Bit-Spring-From-China_60424829722.html?spm=a2700.7724838.0.0.I9a0GX

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

400 - 500 mm = 40-50 cm :) Så håber jeg at det giver mere mening .. de 8-10 mm Ø er selve stål "stangens" tykkelse.

Jeg vil da prøve at smide dem en forespørgsel med det samme!

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, min fejl...

Men de skriver de arbejder med stål op til 10mm så det kan godt være de kan bruges, selv om jeg lige var et andet sted henne i størrelse lol

Nu får jeg den fornemmelse at det er et spyd til at binde en hund til, men hvis det skulle være noget der skal holde et byggeri ect. så bør du måske lige søge på ordene "ground screw"

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg må se hvad de svare. Og du har ret i at det er inspireret af hundespyd (mit skal dog bruges til noget helt andet)

http://www.harald-nyborg.dk/images/800/1312.jpg

Jeg har også skrevet med flere på Alibaba som netop forhandler den slags spyd, men uden at det er ført noget med sig.

Grund Screw gav nogle interessante resultater, men det primært problem er at de fleste enten er til at blive støbt i jorden, eller også er de flade i bunden som denne:

https://www.ropesdirect.co.uk/images/source/Ground_anchor_screw.jpg

og det vil ikke fungere, da mit spyd skal kunne skrues ned igennem et hul på 1 - 1½ cm i diameter.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvis du kun skal have lavet et spyd saa tror jeg ikke nogen herude i Asien vil lave det for dig uden at det koster kassen. Jeg er sikker paa at du kan finde en smed derhjemme som kan sit haandvaerk og har har lyst til saadan en lille opgave. Bare et forslagSmile 

http://www.krak.dk/smedefirma/s%C3%B8g.cs eller proev at goggle det.

Med venlig hilsen

Lars

Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal skam bruge flere end 1 :)

Forventet er en 600 - 1000 stykker i første ordre.

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

Det kan ikke svare sig at lave dit produkt i Asien. Om du vælger fjerdervikling eller en anden form for drejematrice vil processen gøres på et værktøj/fixtur og ikke kræve specielt mange arbejdstimer i forhold til materiale i kalkulen. Du skal sikkert også bruge stangstål i 304/316 kvalitet for udendørs brug, og er du bare lidt uheldig kan du risikere at få leveret 1000 enheder i et lavere legeret stål og masser af spændingskorrosion til følge. 

Hvis ovenstående er sort snak for dig er det en rigtig god ide at kontakte en lokal smed eller lignende for dit første batch, og så kigge mod Kina/Østeuropa når du har større volumen/indsigt i det tekniske. 

Uanset hvad du vælger så god vind med projektet og giv lyd hvis du skal bruge lidt mere input:)

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 4. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten,

Jeg faldt over dit indlæg i forbindelse med at jeg netop står og mangler et skrue spyd præcis som det du afbillede, og jeg er i den forbindelse interesseret om du nogensinde fik fabrikeret dette spyd, og om det er én du sælger ud af? .. jeg står aktuelt blot og skal bruge 2 stk. men kan ikke finde dem.

Mvh
Stig :-)
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg endte desværre med at droppe det, da det umiddelbart blev for besværligt og kostbart til mit behov. Jeg fandt i stedet et andet standard spyd (plastik) som kunne løse opgaven i stedet for.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)