Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke funktioner skal der være på en webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk :)

Jeg er i gang med at få opsat en webshop, som kommer til at sælge udstyr til robotplæneklippere. Jeg er på nuværende tidspunkt ikke 100% afklaret med hvilke hjemmesidefunktioner der ville være essentielle for sådan en webshop. I den anledning ville jeg sætte mega stor pris på hvis du ville bruge kort tid på at se på min hjemmeside, og komme med ideer til hvad der kunne være relevant at have af funktioner, design, funktionalitet osv.

Hjemmeside: http://robo4us.heltfrabunden.dk

NB: Hjemmesiden er på et enormt tidligt stadie (der er bl.a ingen produktbeskrivelser). Det skal nu blot give dig en idé om hvad jeg går efter. 

Håber på at høre fra dig, på forhånd mange tak! :)

mvh, Lucas

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas,

Jeg vil først lige sige, at min oplevelse på din hjemmeside ikke er særlig positiv. Den udstråler ikke særlig meget professionelt - desværre. Den er meget standard, som blot er sat op fra et tema i Wordpress, hvilket jeg synes er synd. Især hvis du over for din kunde siger, at den er fra bunden (robo4us.heltfrabunden.dk).

Nu tænker du helt sikkert, at jeg bare siger den er dårlig, fordi jeg vil have dig til at betale mig for at lave den. Men sådan er det slet ikke, da jeg faktisk i forvejen er presset på at finde tid i min kalender. Jeg vil blot hjælpe og vejlede dig til at komme videre med noget konstruktivt kritik.

Du kan lige få et par hurtige rettelser:

- Reducér loadtiden: 5,24 sekunder. Få den under 1,5 sekund (maximum). Min egen side loader på under 0,2 sekunder og det giver altså bare en bedre oplevelse for kunden.

- Overvej om du skal slette eller re-designe anmeldelses funktionen

- Læg fokus på, at ''læg i kurv'' knapper skal skille sig ud. Jeg kan ikke engang finde dem?

- Dobbelttjek lige om den er responsive, for det er ikke det jeg oplever

Du skal være velkommen til at kontakte mig vedr. spørgsmål eller hvis du bare vil ringes op med en råd og vejledning. Det vil jeg gerne gøre gratis for dig - vi hjælper vel hinanden. Så har du lyst, så vil jeg gerne ringe næste gang jeg har en halv times tid - bare book et ''opringning'' på min hjemmeside.

Temaet: http://neighborhood.swiftideas.com

Vh. Kasper // SEDIA

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas :)

Hvem har rent faktisk bygget denne side? For som Kasper siger er der allerede nu væsentlige problemer.
Jeg går ud fra at nogle af dem skyldes at det ikke er fuldt færdige version, der måske endda er hosted på en inferiør løsning, midlertidigt. Det håber jeg for load-tiden er for lang. 

Vejen til kurv og køb er også lang - og forsiden man lander på synes jeg ikke fordrer købet. Jeg ville gøre mere for at forsimple forsiden.

Jeg ville sørge for flere og bedre betalingsløsninger, og se til at ikke betaling med check er standardvalget. Jeg oplever at pris-synlighed samt betalingsløsningen kan være deal-breakers. 

Jeg ved ikke om det er en service du betaler for hos "heltfrabunden", men i så fald skal du være helt klar i spyttet på de åbentlyse mangler. Når siden eventuelt når et mere færdigt stadie, kan du også lade helt almindelige dødelige mennesker prøve at gå processen igennem. Spørg din mor, kone, bror etc om at gennemfører et givent køb (også selv om de ikke lige er i målgruppen). 

Jeg vil mene at der er bedre steder at starte en webshop - jeg har selv brugt Surftown før, men der er flere andre der allerede tidligt kan levere et bedre produkt. Prøve at læse om deres Webshop-løsninger her: https://www.surftown.com/da/webshop/

Det kan endda være du ikke behøver mere end deres "Sitebuilder"-produkt... der kan du endda helt selv bygge gratis i 14 dage for at se om det passer til dine behov... og her er siden endda responsiv som Kasper rigtig nok påpeger er en væsentlig faktor :)

Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper :)

Tusinde tak for dine input til rettelser. Jeg fik muligvis formuleret mig forkert. Den eneste grund til at jeg viste hjemmesiden, var kun for at vise folk hvilke produkter som skal sælges. Selve hjemmesiden er ikke noget der er værdigt at bruge tid på at se på. Jeg ønsker at få nogle input til website functions og ideer fra folk, på baggrund af det folk kan se at jeg skal sælge.

Selve siden skulle være responsiv, men jeg synes (som du sikkert selv gør) at hjemmesiden ligner skrald på mobilversionen. Jeg ønsker også forslag til hvordan det kunne blive bedre. 

Så håber at du vil komme med nogle ideer til hvad den slags hjemmeside skal have af funktioner, design osv. på baggrund af det du kan se jeg skal sælge. 

Forsat god dag! :D

mvh, Lucas

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas,

God tråd du har startet.  Har selv en ambition om at få en shop knyttet til min hjemmeside, så jeg ud over gratis downloads kan sælge e-pubs og andet materiale til download.

Er i tvivl om netop integrationen med hjemmesiden. Ønsker pt. ikke at få hjemmeside & shop blandet sammen.

Jeg kunne forestille mig at du ville kunne gøre brug af manualer og reservedelslister over de maskiner du leverer reservedele til. Laver du billederne klikbare, så er det blot for kunden af se og klikke, så er varen i indkøbskurven. Jeg har god erfaring med server side maps til brug i kvalitetshåndbøger, organisationsdiagrammer etc.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas

Det ser ud til at være et godt projekt du er gået igang med.

Din side ser ganske godt ud, der er selvfølgelig plads til lidt forbedringer, men som du skrev så er den jo på et tidligt stadie. Jeg kan godt lide dit logo og banner samt den passende grønne farve tekstfarve.

Lige for at tilføje, din webside er responsive.

Jeg er ikke et webdesign geni, men jeg har et par forslag:

- Put dine produkter i rammer således at der er en markeret firkant bag dit produktbillede, produkttekst og pris <- Dette kan hjælpe med at gøre oversigten over dine produkter mere overskuelig.

- Din produkttekst og pris bør være centreret under produktbilledet, og prisen må gerne stå centreret under produktteksten, så det er pænt og overskueligt.

- Under hvert produkt skal der være 2 vigtige knapper: 1: Læg i kurv, 2: Køb nu. 'Læg i kurv' knappen gør at kunden kan tilføje produkter direkte fra produktoversigten. 'Køb nu' knappen gør at produktet puttes i kurven og kunden sendes direkte til checkout.

- Alle dine produkter skal tilhøre en produktkatagori.

- Det er godt at du har video der fortæller om et af dine produkter, men det ville være endnu bedre med lyd.

- Er kablerne en vigtig del af dit sortiment og noget du vil fremhæve? Hvis ikke vil det måske være bedre at vise den i produktkatagorien for kablerne.

- Teksten i nederst på siden "Welcome to Robo4Us" kunne måske forklares med færre ord og efterfølgende placeres lige over dine "Best selling products", resten af teksten kan du tilføje i din "About Us" side.

I din footer kunne du godt forbedrer nogle ting:

- De hvide streger synes jeg gør udseendet lidt rodet, hvis du kunne gøre hver sektion smallere vil det måske blive pænere.

- Du mangler et CVR nummer på siden.

- Jeg synes at du skal flytte dine informationer fra sektionen "About Us" over i sektionen "Contact Information", og derefter overveje om du skal slette sektionen  "About Us".

Du mangler information om forskellige ting, lav nogle sider til:

Delivery Terms:

- Hvilke lande du sender til.

- Prisen på levering.

- Leveringstid.

- Forsendelsesmetode(r) (PostNord, DHL ovs.).

- Sendes produktet forudbestemt som brev eller pakke eller kan kunden selv vælge det?

-- Hvis kunden selv kan vælge så fortæl om prisforskelle og forskellen på forsendelsen af en pakke eller brev.

- Er der altid tracking nummer på forsendelsen eller kan kunden selv vælge det til og fra?

-- Hvad koster det kunden at vælge at have tracking nummer på sin forsendelse?

Return Policy:

Her skal du have information om hvordan du håndterer returvarer, ombytninger, reklamationer osv.

Payment methods:

Det er godt nok at du har nogle logoer fra kreditkort virksomheder, men en side som fortæller det med ord er en god ting.

Har du overvejet at tilføje PayPal som betalingsplatform?

Plugins:

Beskyttelse: Find et plugin med firewall som beskytter mod hackere, spammere, bots og andet skidt f.eks Wordfence. Får man ikke det ordnet risikerer man f.eks. at en bot begynder at registrerer brugere på websitet.

- Google Analytics plugin, det er en nem måde at forbinde sit website til Google Analytics, samtidig får man i sin Wordpress Admin en oversigt over websitets statistik.

- Chat Support på websiden hvor du er online på chatten på fastlagte tidspunker eller når du har lyst.

- Du skal have et e-mail plugin som giver mulighed for en subscribe widget på dit website, dette er vigtigt da du skal have opbygget en e-mail liste med kunder som du kan sende reklame til. Du kan prøve med Mailchimp.

- TinyMCE: Et program som forøger mulighederne når man skriver tekst, det er ikke til at undvære.

Det var lige et par forslag, jeg ved ikke hvor godt et kendskab du har til Wordpress så jeg blandede det lidt :)

Spiffer

Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Er det WordPress du har brugt til at bygge din hjemmeside?

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja qa-tech.dk er WP

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)