Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler/lovgivning om sponsering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Alle

Jeg vil gerne oprette en virksomhed, hvor vi månedligt samler penge fra ´normale danskere´. Disse penge bruges til at betale for børn i alderen 5 til 15 år, kan gå til en fritidsinteresse. Så typisk vil de fleste penge blive brugt på at betale sportskontigent.

Hvordan er det med lovgivning, om man som virksomhed betaler for flere 100 sportskontigenter om året?
Er modtageren skattepligtig, eller er der andet man skal være opmærksom på, inden man starter projektet op..

Mvh.
Simon R.

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 30
Fra  weight loss Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om modtager er skattepligtig, men mit gæt er nej da beløbet ret sikkert ikke overskrider hva som kan gives i gave per år til en person.

Det som du nok lige skal have styr på er tilladelse til indsamling hos politiet før du begynder at samle ind penge fra normale danskere. Hvis du ringer til dem giver de dig en formular som skal udfyldes, og 2 uger senere kommer den retur med tilladelse hvis alt er ok.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Weight loss:
Ved ikke om modtager er skattepligtig, men mit gæt er nej da beløbet ret sikkert ikke overskrider hva som kan gives i gave per år til en person.
til 3. person er der ikke som sådan en undergrænse - der er gaver skattepligtige modsat til familie eller-  ansatte under specielle regler - eller lejlighedsgaver så som julegaven til vennen

Her er der tale om - intention i alle fald - at kunne uddele mange tusinde kroner - måske i portioner af 2-5.000 kr per person til sportsklub kontingent for private osv - og det vil ikke være både skattefrit for modtager og give fradrag for giver som jeg ser det

Jeg håber andre har et klart svar - ellers må trådstarter lige ofre en økonomiperson med forstand på dette til at svare om det udløser skat eller om der kunne laves konstruktion der ikke gjorde det. Umiddelbart er det bestemt ikke bare lige til at forvente fradrag for udgiften og skattefrihed for modtager

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Her skal der nok tænkes i virksomhedsformer a la almennyttige foreninger, fonde mv..... Der er her mulighed for lempligere beskatning mv.

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 30
Fra  weight loss Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Her er der tale om - intention i alle fald - at kunne uddele mange tusinde kroner - måske i portioner af 2-5.000 kr per person til sportsklub kontingent for private osv - og det vil ikke være både skattefrit for modtager og give fradrag for giver som jeg ser det

Det en god point, og du har sikkert ret.  Men jeg tror situationen er mer kompliceret end dette.

Eksempelvis er donationen til børn under 15, og jeg kender ikke til skatteregler for børn. Men hvis de er skattepligtige er der god chance for de ikke har andre inntekter og derfor kan benytte frikort og helt undgå beskatning.

Ud over dette, så er der helt sikkert forskellige regler alt efter om du laver donation direkte til børnene, eller til foreningen. Man kunne jo give direkte til sportsklubben som så brugte dem til at have x antal gratis pladser så børnene ikke skulle tænkte på frikort og skat.

Uanset så er det uden tvivl en situation med brug for noget proff rådgvining.

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der ved hvor jeg kan få denne proff rådgivning? 

Hvor kan jeg henvende mig, for at få 100% svar på mit spørgsmål

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

HRRUBÆK:

Nogen der ved hvor jeg kan få denne proff rådgivning? 

Hvor kan jeg henvende mig, for at få 100% svar på mit spørgsmål

det bør en hver rigtig revisor - gerne godkendt/reg for at være sikker - men faktisk sikkert også en del andre der lever af revision klare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er planen med det? Hvis jeg husker min undervisning rigtig, så er det et spørgsmål om fond/forening. En fond kræver en god startkapital, hvorfor jeg tror en forening ville være den bedste løsning. Den ville også give mulighed for at jeres givere kan opnå fradrag for deres bidrag, såfremt SKAT godkender jeres forening til det. Der kan læses lidt mere her; http://frivillighed.dk/guides/skattefrie-gaver-til-foreninger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)