Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere varer fra et andet land

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.dk

Jeg ville gerne starte en virksomhed hvor jeg importerer varer fra et andet land. Nu står jeg i denne situation, hvor jeg ikke rigtigt ved hvordan det hele fungerer med moms, told & skat og afgifter. Hvis vi nu siger jeg køber for 10.000 kr varer end og sender dem til Danmark med DHL eller en anden forsendelse måde. Hvor meget kommer det så, at koste mig i det hele? Og har hvordan fungerer det hele med told, skat, moms og afgifter? Har tænkt mig at starte det hele over en webshop.

- Håber at der er en der vil give en kort forklaring så jeg kan informerer mig bedre. 

Mvh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det er jo totalt umuligt at svare dig når vi intet kender til land eller varetype du vil importere.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn siger det, så mangler der nogle flere detaljer, da reglerne ikke er ens på alle varegrupper og hvor varene sendes fra.

Købes der fra et EU land, og du har et CVR-nummer, så er der ingen moms(der er heller ikke told), der kan dog være nogle afgifter, eksempelvis på alkohol og tobak.

Købes der fra et land udenfra EU, kommer told og andet oveni, så her kan du bruge http://www.toldpriser.dk/toldberegner til at hjælpe dig. Men for at kunne importere fra lande som ikke er ii EU skal du først være importørregistreret, dette er dog meget nemt at blive.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak. Jeg havde tænkt mig at købe sko fra f.eks. Kina, Egypten, Tyrkiet, Kosovo og Italien. Som man kan se er nogle af dem i EU, og andre ikke. Ville det være en meget dyr metode? For på en eller anden måde, ville de andre virksomheder kunne gøre det billigt, tænker jeg?

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kontakter til det italienske, hvis det frister. Hovedsageligt italienske mærker, nogle kendte i Skandinavien mens andre er mere italiensk niché. 
Det vil altid være svært at konkurrere med de store på prisen, derfor at fokusere på en niché er et godt sted at starte.
Kan muligvis hjælpe dig med noget fra Kina, men det helt store problem ved det er at, hvis man ikke kender leverandøreren, kan kvalitetsen være noget lort, for at sige det kort, og skoene ville måske ikke kunne holde til noget, og så er det svært at reklamere, og så er der lige parallelimport man helst(skal) undgå at rode sig ud i.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 15. Nov 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte nu mere i den retning, hvor jeg selv tager derned til det land og kigger på varerne. De varer jeg kan lide, kan jeg sende med en container så den kan komme med Danmark med et Skib?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)