Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til kundekaffe og kontoplan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har søgt og søgt uden at kunne finde et svar.

Jeg mangler svar på hvorledes jeg skal håndtere kundekaffe, chokolade mv. som kun gives til kunde(ingen ansatte).

Jeg tænker ikke de skal under småanskaffelser, men måske under repræsentation konto under salgsfremmende omkostninger eller en kontopost som hedder kaffe el lignende under øvrige omkostninger.

Håber i kan hjælpe mig.

mvh. Thomas

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er kaffe du serverer med et stykke chokolade - til en kunde - så er der fuldt fradrag -udgift og moms - for kaffen - chokoladen er der fuldt momsfradrag for men rent faktisk kun kvart fradrag for udgiften på. Det betyder du skal ud i noget skatteregulering fra driftsresultat til skatteresultat i langt de fleste regnskabsprogrammer

Du skal være opmærksom på at kunne sandsynliggøre forbruget præcist svarer til det kunden indtager - og ikke bare købe kaffe og chokolade ind til hjemmet med fradrag - hvis du driver det hjemmefra

Er det noget du i stedet giver som gave er der ikke momsfradrag og blot kvart fradrag for udgiften - igen med skatteregulering til regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

mange tak for dit hurtige svar.

Kan du hjælpe med et svaret på på kontopost nr navn da det er kaffe der serveres med et stykke chokolade - til en kunde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

nej hør deres support - i princip jo to konti - en med fuld momsfradrag for kaffe - og så bespisning - chokoladen på en konto hvor du siden skal skatteregulere da der ikke er fuldt fradrag
Små penge vel i virkeligheden. Hvad koster en kop kaffe til en kunde - 2 kr koppen? Og er det et lille stykke choko kan det måske være med i prisen - ellers er det to konti

Er det tit og ofte - så forstår jeg problemet og ville bogføre(husk dokumentation for kundebesøg hvis det er kaffe til hjemmet) men ellers ville jeg ikke gide bogføre for 2-4 kr en sjælden gang imellem for at være ærligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)