Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Synlighed på facebook

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej kære amino'er (: . 

Har nogle par enkelte spørgsmål vedrørende facebook

Vi er småt begyndt med at reklamere på faceebook for vores rengøring- og gulv firma. Vi er oppe på 31 likes, dog kunne jeg godt tænke mig at få flere likes og være mere synlig på facebook dog uden nødvendigvis at "promovore" med facebooks tjenester(dette vil je gøre i fremtiden). 

1. Hvordan kan jeg blive mere synlig på facebook, og få flere likes?

2. Er det en god eller dårlig ide, at man fra sin facebook business page, liker og kommentere på andre firmaers billeder og evt. video?

3. Er det en god eller dårlig ide at få sin side "sponsoreret" eller delt fra andre "kendte" folks sider på facebook?

Håber i vil hjælpe mig og give nogle gode råd (: 

jeg kan finde mange links men kunne godt tænke mig at får det af vide fra folks om slev har prøvet som med erfaring osv.. (:

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvorfor holder du dig ikke til aktier med det navn? Høhø.... Smile1

Warren Buffet:

1. Hvordan kan jeg blive mere synlig på facebook, og få flere likes?

Her er der flere teknikker, du kan bruge. Jeg vil nævne de tre, som jeg har haft mest held med:

1) Booste opslag

Når du booster et opslag, så kan du vælge at eksponere det mod en specifik målgruppe. Vælg her den målgruppe, som passer til din virksomhed. Ikke nok med at dit opslag bliver set af flere, så kommer der også en "like side" knap frem på opslaget, hvilket giver flere likes. Faktisk har jeg fået flere likes ved at booste opslag frem for at promovere side. Klart, klart, klart den metode, jeg har brugt med størst succes. 

2) Lav konkurrencer

Du har muligheden for at tilbyde en gratis rengøring, som man kan finde. Bed her folk like opslaget for at participere, hvorefter du efterfølgende kan spørge folk om og henvise til, at de tagger en ven i kommentaren, så endnu flere ser din konkurrence. "Hvem vil du dele denne rengøring med? Tag gerne din roommate" f.eks. 

3) Reklamér

Sørg for at flage med, at du har en facebookside på hjemmeside osv. Og sørg ydermere for, at gi´ folk en grund til at give et like. Sommetider står der blot "like vores facebookside", hvor jeg nogle gange kan tænke: "Hvorfor pokker skulle jeg dog det?". Giv folk noget at like for. "Like vores facebookside og se nye opdateringer om, hvordan vi kan hjælpe dig med rengøringen", kunne være et eksempel, som jeg lige fandt på (beklager, kunne ikke komme på bedre eksempel). 

Warren Buffet:

2. Er det en god eller dårlig ide, at man fra sin facebook business page, liker og kommentere på andre firmaers billeder og evt. video?

Det tror jeg ikke er en god idé. Jeg har i hvert fald aldrig selv set nogle, der har gjort det med succes. Folk skal jo have en årsag for at like jer, og de gør det vel ikke blot fordi, I vælger at kommentere andre profilers billeder.... men prøv jer frem! Det er svært at vide, hvad der virker, hvis man ikke har prøvet - det kan være, at I har opfundet den nye måde at annoncere på Facebook på... Who knows.

Warren Buffet:

3. Er det en god eller dårlig ide at få sin side "sponsoreret" eller delt fra andre "kendte" folks sider på facebook?

Det vil da aldrig være negativt, hvis en KÆMPE stjerne delte din facebookside - dog skal du være opmærksom på, hvordan det kan koste dyrt og være besværligt. Jeg tror, du skal placere dit fokus på 1^, eftersom det er der, mange virksomheder - inklusiv mig selv - har succes med deres facebookannoncering.

Held og lykke med din annoncering. Spørg evt. yderligere her - håber, jeg kunne hjælpe. Smile1

Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Fra  Niels' Training Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg selv erfaring med at køre en professionel facebook side, og jeg synes de råd som er givet ovenover, rammer meget godt essensen i hvad det handler om. Du skal gøre dig selv mest mulig synlig gennem opslag, likes kommentarer (på andre sider) mm. Du kan eventuelt prøve at engagere din målgruppe gennem konkurrencer o. lign :-). 

Mvh. Niels 

Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hehehe, tusind tak for alt det info! (: 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet et indlæg omkring Facebooks konkurrenceregler som også indeholder en afgørelse fra Forbrugerombudsmanden samt gode råd til hvordan man bruger konkurrencer til at nå ud til folk.

Du er velkommen til at læse det og feedback og spørgsmål er meget velkomne.

Mvh. Mark Källstrøm

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

1.

Warren Buffet:

Vi er småt begyndt med at reklamere på facebook for vores rengøring- og gulvfirma. Vi er oppe på 31 likes, dog kunne jeg godt tænke mig at få flere likes og være mere synlig på facebook dog uden nødvendigvis at "promovere" med facebooks tjenester(dette vil je gøre i fremtiden).

1. Hvordan kan jeg blive mere synlig på facebook, og få flere likes?

2. Er det en god eller dårlig ide, at man fra sin facebook business page, liker og kommentere på andre firmaers billeder og evt. video?

3. Er det en god eller dårlig ide at få sin side "sponsoreret" eller delt fra andre "kendte" folks sider på facebook?

 

1. Hvad er dit formål med at være på Facebook?

( 1. Hvordan kan jeg blive mere synlig på facebook, og få flere likes? )

 

  • Styrke din virksomheds brand?
  • Sælge dine produkter eller services?
  • Skabe mere værdi for dine følgere?

 

Jeg ville vælge alternativ nummer 3. Det ville jeg gøre fordi vi som udgangspunkt ikke er på Facebook for at købe noget, men for være sociale.

 

Folk drukner i opslag om dit og dat, produkt dit og service dat... Din Facebook side vil lægge sig i strømmen alle de andre Facebook Sider.  Din Facebookside vil ikke skille sig ud.. Din Facebook side vil blive ligeså irriterende som alle de andre sider, hvis eneste formål er at sælge sine produkter eller services..

 

Din  målgruppe er folk som et eller andet sted, godt kan lide et flot gulv eller har brug for et gulv eller bekymrer sig om et gulv.. noget med gulv... Godt kan lide et rent og pænt hjem, måske ikke selv kan lide at gøre rent osv....

 

Henvender du dig til Private eller firmaer?



Jeg ville sætte mig ned og tænkte grundigt over,  hvilke opslag jeg kunne skrive som havde en værdi for mine potetielle følgere (ikke kunder)

 

  • Sådan får du dit gulv til at holde i 100 år
  • 10 tip til hvordan dit sølvbestik vil skinne i 1000 år
  • 10 steder hvor du finder de fleste bakterier
  • 10 tip til hvordan du undgår at din telefon bliver til en bakteriebombe



Hvem er det du vil tale til og når du har det på plads, til til deres behov, frygt og interesserer...

 

2. Boost ikke opslag, (med mindre dit mål er at promovere din Facebook side overfor eksisterende fans)

 

Du har også begrænsede muligheder i forhold til målretning og fx. din målgruppes interesser..  (dvs. du skyder med spredehagl)

 

Du ønsker ikke at dine reklamer bliver påklistret med kommentarer om at dine reklamer er irriterende osv. Booster du annoncer vil de kommentarer der kommer på din opslag altid være der.. med mindre du fjerner dem … det er ikke så godt at censurere sine potentielle kunder. Det bliver taget ilde op..


Brug opslag er til skabe opmærksom og skabe værdi for dine følger og deres venner fx. og annoncer er til at reklamere og sælge dine produkter, services osv... du kunne bruge det til at promovere noget specifikt til dine følgere - så det at følge dig faktisk kan have en økonomisk værdi...



3. Det er selvfølgelig godt at få kendte eller anerkendte til, at anbefale din virksomhed.


Det kan jeg ikke se noget problem med. Men vær kritisk overfor om det er relevant for dine kunder. ikke for dig...

 

Tænk på hvad dine potentielle kunder ville synes var interessant.


Når du har samlet en masse relevante fans, kan du for sine fans lave konkurrencer med gevinster som for dem giver mening....


Fx. vind en gulvlægger i en hel dag eller...

 

konkurrencer


Hvis du salmer fans via konkurrencer så kan du risikere at de nye fans overhoved ikke har har interesse i forhold til dine produkter.. derfor er det også vigtigt at målrette sine konkurrencer mod ens målgruppe...

God arbejdslyst!!

René Gundel Nielsen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det handler om at de der følger dig har en reel interesse.

Du får kun organisk eksponering over for en vis procentdel bestemt af Facebooks algoritme. Konkurrencer er gode til at booste din rækkevidde, men gør det med udgangspunkt i dit produkt og de folk der har interesse for det.

Hellere have 500 følgere med interesse for dit produkt end 5500 følgere hvoraf 300 har interesse for dit produkt ;)


Fra Horsens
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 16
Fra  strikkepinden.com Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det der virker for os er at sælge uden at sælge på facebook, dvs. vi giver vore følgere og potentielle følgere noget indhold og værdi, som så forankrer os i deres bevidsthed og endeligt får ledt dem over i vores shop. 

Det gør vi fx igennem konkurrencer, små videoer, tips og tricks osv. Altså skaber noget relevant indhold.

Derudover kører vi fast en promovering af siden, og får med det budget vi har sat op ca. 200 likes/følgere i ugen. 

Vi gør meget ud af at være tilstede på sociale medier og gøre det tydeligt at der er mennesker bag navnet, så der bliver også delt grimme instagrambilleder osv. og det virker rigtig fint og vi her en støt voksende skare af følgere, som jo alle er potentielle kunder. 

Så brug lidt penge på at booste relevante opslag og evt. en målgruppe specifi promovering af facebooksiden. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)