Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV - import eller ikke import ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ryslinge
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har en PMV. Jeg må købe varer(reservedele)  i DK eller importere fra EU. Hvad nu hvis jeg ønsker at købe reservedele fra en leverandør i USA som har et dansk CVR nummer ? Bliver det regnet som import fra USA ? Jeg har tidligere købt varer som privatperson pågældende sted, og af fakturaen fremgår dansk CVR nummer, 25%d ansk moms samt at moms og afgifter er betalt af leverandøren:

Incoterms:DDP
All prices include duty and customs fees on select shipping methods.

Er det import eller ikke import ?

mvh

Søren P

 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må mig bekendt slet ikke importere varer uden for eu når du er PMV. https://erhvervsstyrelsen.dk/personligt-ejede-virksomheder

Fra Ryslinge
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg godt klar over. Men når nu leverandøren fra USA  har et dansk CVR nummer, nok fordi hans salg i DK er af en hvis størrelse, er det så stadig import eller er det et almindeligt køb som hos enhver dansk leverandør ?

mvh

Søren P

Fra Ryslinge
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg tjekket leverandørens CVR nummer hos skat, og han er momsregistreret i DK.  CVR nummer 33114176. Virksomhedstypen er en "Anden udenlandsk virksomhed". Hvor går grænsen mellem import eller ikke import ? Der må være nogle kloge hoveder der kan fortælle om jeg kan handle der eller jeg hellere skal lade være..

mvh

Søren P

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren P:

Hvor går grænsen mellem import eller ikke import

Grænsen går i forhold til hvor du køber varen, ikke som sådan sælgers registrering.

Når leverandøren har et dansk cvr/moms-nummer må det alt andet lige betyde, at leverandøren foretager leveringen af varen i DK. Dermed er det fra dit synspunkt ikke tale om import, men ganske almindeligt køb af en vare i DK.

Fra Ryslinge
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det siger min logik mig også, men nu er det jo ikke altid logikken der får ret.. Er der andre bud på denne problemstilling ?
Mvh
Søren P

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren P:
Incoterms:DDP
All prices include duty and customs fees on select shipping methods.

Umiddelbart tyder det ikke på at der er tale om import da varen leveres DDP  delivery duty paid.  Ellers ville det heller ikke give nogen mening at de havde et dansk moms nr.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvor kommer faktura fra, det danske eller det amerikanske firma.

Får du faktura fra det DK firma, er det jo med moms og det hele, og så er det ikke tale om egen import

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Ryslinge
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det ser ud til at fakturaen kommer fra USA men Fiscal Solutions Denmark Aps, et moms-administrationsfirma ? fra Thisted er inde over, de er i hvert fald nævnt på fakturaren. Fakturaen er jo med 25% dansk moms da leverandøren er momsregistreret i DK.  Om Fiscal så er hyret til at administrere moms og told kan jeg ikke lige regne ud.. Jeg tror jeg holder mig fra at købe noget derfra, da det er for uigennemskueligt for mig...Med mindre der er nogen der kan komme med en helt soleklar forklaring. 

mvh

Søren P

 

 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er moms på, så er det en reguler dansk faktura - det vil i min optik betyde at du ikke kan figurere som importør

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)