Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får vi de rigtige kunder i tale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Postulat:
Vi leverer WiFi løsninger som er de fleste andre løsninger langt overlegne.
Ved godt det lyder lidt overdrevet og "blæret" men ikke desto mindre er det sandt.
Vi opsætter også gerne Proof-Of-Concept løsninger for at bevise vi kan levere varen så meget som vi påstår, og har til dato ikke oplevet at skulle tage sådanne et bevis ned, men kun evt. at udbygge løsningen fordi kunderne var tilfredse med testen, hvis ikke testen var lavet på hele området - ellers bliver vores testløsning blot siddende som den endelige løsning.

Det er virkelig lækkert isenkram, mindst på højde med Cisco men knap så kendt. Og yder bedre end cisco inde fleste tilfælde.
Og nej vi snakker ikke Ubiquity og lign..

Spørgsmålet:
Hvordan får vi fat I de virksomheder, butikker, hoteller, teatre, sportshaller, forlystelsesparker osv. som har problemer med WiFi ? Og for hvem både hurtigt og stabilt WiFi er et must..  Vi har prøvet det meste .. også at ringe til dem direkte, men på et dødt canvas kald afviser de fleste at have WiFi problemer, selvom vi ved fra ansatte på stederne at der er problemer med nuværende løsning.

Håber virkelig at der er nogen der kan bidrage med nogle forslag til hvordan vi får relevante personer i tale.
Alt er velkomment

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Comasys,

Dette lyder som en case for Rolf Høegh! (Jeg bruger ham ikke, men han ville klart kunne skubbe jeres salg igang her)

Sagen er, at I skal sælge et produkt, som stilles til rådighed for andre og derfor ikke har stor værdi for den, som betaler for produktet.

Alle har WIFI. Alle mener, at det er nok bare at stille WIFI til rådighed, men glemmer dem, som faktisk anvender det gratis netværk (kunder, medarbejdere eller meget andet).

Jeres opgave består i at vise/illustrere med al ønskelig tydelighed overfor "betaleren", hvorfor han/hun SKAL/BØR forbedre sit WIFI!

Med andre ord, skal I stille nogle cases op, hvor I i hvert enkelt tilfælde viser "betaleren", hvorfor et bedre WIFI kan betale sig ikke bare nu, men også i fremtiden.

Vi tager et eksempel: 

Hotellet stiller gratis WIFI til rådighed. Kunden som overnatter i værelse 517, kan næsten ikke få forbindelse til nettet og han kan bestemt ikke streame en film på det. Det giver en super dårlig oplevelse og kunden vil opfordre sit firma til at finde anden partner eller hvis han selv vælger hotellet - så fravælger han en anden gang. Hotellet mister altså en ellers tilfreds kunde, pga af en detalje som at WIFI kører dårligt eller langsomt. 

Jeg har haft over 400 overnatninger i Danmark de sidste to år og ingen af de hoteller, hvor jeg oplevede dårlig dækning eller langsomt internet er jeg vendt tilbage til.

Hvis I kan dokumentere at flere kan anvende det samtidig eller at jeres holder bedre og længere end konkurrenterne, så er det alt sammen noget som skal tages med.

Held og lykke herfra.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Ja, vi har lidt været ude i samme tanke.
Prøver lige om jeg kan finde Rolf, og høre hvad han kan :)

Det er jo lidt svært at bevise på forhånd. Men flere større hotelkæder bruger samme produkt på verdensplan (er desværre ikke os der lige har solgt dem de løsninger Smile)

Et andet hotel og konference sted har skiftet flere hundrede cisco AP ud og opnået kraftig reduktion i support og driftsomkostninger. - denne case er endnu ikke frigivet.

Men kan sige med din hotel-oplevelse følger du normen :) .. undersøgelser viser at 87% af dem som har en dårlig WiFi oplevelse både fravælger samme hotel næste gang, og endda også tilbøjelige til at reklamere negativt for hotellet online.

Lars Andersen
CoMaSys

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu taler jeg blot fra læste oplevelser, eftersom jeg ikke engang er gammel nok til at besidde et kørekort... (Hvad fanden laver jeg så her? Godt spøgrsmål Smile1 )

I bogen, som Jesper Buch har skrevet, der hedder "Kickass", forklarer han, hvordan ham og hans partnere kørte rundt i en Toyota Sportsvan til ALLE pizzarier i Danmark for at sælge deres løsning. I kunne gøre det samme? Tage en uge, hvor I VIRKELIG giver den gas for at se, om I kan lykkedes med noget salg. Som du sikkert kan forestille dig, så er der altså forskel på, om man snakker med en person i telefonen, eller om han står foran en og forklarer passioneret omkring sin løsning. Der bliver kortere fra tale til produkt, når det er face-2-face. 

Blot lidt inspiration, som jeg håber, du kan bruge til et eller andet. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
hvordan ham og hans partnere kørte rundt i en Toyota Sportsvan til ALLE pizzarier i Danmark for at sælge deres løsning. I kunne gøre det samme? Tage en uge, hvor I VIRKELIG giver den gas for at se

Du glemmer jo at der er meget stor forskel på at sælge en letforståelig løsning til en pizzaejer, frem for at sælge et højteknologisk produkt sin ofte kræver en langt beslutnings process.  Ofte vil du slet ikke få lov/ mulighed for at få kontakt til de rette folk i virksomheden hvis man bare møder op.

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kasper Friis:
hvordan ham og hans partnere kørte rundt i en Toyota Sportsvan til ALLE pizzarier i Danmark for at sælge deres løsning. I kunne gøre det samme? Tage en uge, hvor I VIRKELIG giver den gas for at se

Du glemmer jo at der er meget stor forskel på at sælge en letforståelig løsning til en pizzaejer, frem for at sælge et højteknologisk produkt sin ofte kræver en langt beslutnings process.  Ofte vil du slet ikke få lov/ mulighed for at få kontakt til de rette folk i virksomheden hvis man bare møder op.

 

 

Nej, det glemmer jeg ikke. Da JustEat startede, var det - som det er beskrevet i bogen - LANGT fra en "letforståelig løsning til en pizzaejer". Det var faktisk deres største problem, ifølge bogen. Der skulle opsættes printer og meget andet teknisk gøgl, som gjorde det til en utrolig stor mundfuld for pizzaejerne, hvorfor der også gik lang tid, før de fik deres første salg... måneder. Som jeg også beskrev det i mit indlæg, som jeg ser som et bidrag, var det også blot et forslag til inspiration. 

God og positiv dag ønskes til dig Smile1

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)