Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b2b - selv levere eller vælge leverandør?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg er helt grøn inden for opstart og drift af virksomheder, men har en lille b2b import virksomhed under opsejling. Jeg skal nu til at prissætte mine varer og står og skal have de sidste omkostningspriser på plads for at kunne udregne dette. Mine primære kunder vil være helsekost butikker og caféer. Varerne jeg sælger, får jeg importeret fra Sydafrika, og selve afgifterne og omkostningerne i forbindelse med leveringen af varen til Danmark, er der styr på. Spørgsmålet er nu blot, hvad der ville være den bedste løsning i forhold til at få leveret til mine kunder? I første omgang havde jeg forestillet mig, at jeg selv skulle være ansvarlig for at kører rundt til mine kunder og leverer varen, da vi taler om forholdvis beskedne mængder her i starten. Men at dømme ud fra produkternes salgstal i lande som Australien og England mm., har jeg en formodning og forventning om at bestillingsmængde hurtig vil vokse sig større. 

Så mine spørgsmål lyder:
1. Hvorvidt bør jeg indgå i en aftale med et fragtfirma, som eksempelvis DHL, her i starten i forhold til at få leveret varerne til mine kunder?
2. Og er det mig, der sætter teten for, om det er den samme leverandør til alle kunder, eller skal jeg justerer, hvis nogle kunder har specifikke leverandør ønsker grundet tidligere erfaring? 
3. Hvilke fordele og ulemper er der ved at vælge en leverandør fremfor selv at levere? 
4. Kender I evt. nogle billige og troværdige leverandører inden for Københavnsområdet, som I kan anbefale? 

Håber at nogle af jer kan være behjælpelige med dette. 
God dag derude :) 

Dbh. Louise 


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at hjælpe dig når du skriver intet om hvad det er for en type vare, eller om det er det pakker eller pallegods du skal have leveret?  Er det pakker kunne post Danmark være et godt bud.

2) hold dig til et firma, de fleste kunder er nok ligeglade hvem du bruger bare varen kommer frem til tiden.

3) generelt kan siges at enhver levering tager meget tid. Brug hellere tiden på at få fremgang i firmaet frem for at lege vognmand.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)