Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ved køb og salg af et APS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et tilbud fra et udenlandsk selskab om køb af mit APS.

Aps består af en udlejningsejendom med ferielejligheder.

Hvad er omkostningerne ved en sådan overdragelse 

jeel

Fra København
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 399
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeel 

Det kommer helt an på størrelsen af virksomheden der overdrages. 

Du er velkommen til at skrive til mig på nro@saxis.dk så skal jeg meget gerne hjælpe dig videre her :-) 

De bedste hilsner

Niels Ryding Olsson

CEO, Saxis virksomhedsbørs

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan variere utroligt meget alt efter omfang af det solgte (har der fx været anden virksomhed i selskabet siden stiftelsen) og kvalitet af rådgiveren. Selskabshandler vil dog generelt set typisk indebære flere omkostninger til rådgivning end en aktivhandel.   

Det letteste vil være at kontakte nogle forskellige rådgivere og få deres overslag / timepriser.

For at kunne give dig et clue om en samlet pris, er det imidlertid nødvendigt at vide mere om, hvad er det der sælges, skal handlen være betinget af due diligence eller andre vilkår, skal overdragelsesdokumenterne udarbejdes på engelsk etc.

 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske dumt, men må en udenlansk virksomhed købe ferielejligheder i Danmark? I så fald så må de jo også købe sommerhuse til udlejning?

Jeg ville nok henvende mig til en advokat.

Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er den oprindelige stifter der afhænder APS'et, stifteren bosat i udlandet (EU) og er aktionær i det selskab der ønsker at købe APS,et.

Værdifastsættelsen kan være svær, idet der er forskellige måder at lave værdifastsættelsen på.

Hvis man f.eks. siger at bygninger er 4 mil. værd (ejendomsværdi ), gælden er 2 mil.

Virksomheden kører med underskud, og der skal tilføres kapital hvert år. Det er her det interessante kommer ind i billedet. Det udenlandske firma (EU) kan tilføre Aps'et midler som vil betyde en væsentlig bedre indtjening. Så det det drejer sig om, er at overdragelsen bliver så billig som muligt.    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

HVIS jeg forstår dig ret - så er sælger selv aktionær i det selskab der skal købe hans ApS

Dermed har han formentlig jo en betydende indflydelse på begge selskaber, og så er vi jo formentlig ude i, at prisen skal fastsættes som markedspris for ikke det skal se som at flytte rundt med skat for ejeren. (ex sælge for "billigt" så skat ikke udløses men i stedet giver køber (som jo også er delvist sælger bare i anden juridisk enhed) en fordel

Jeg vil derfor mene du/I skal bruge en revisor til at udregne en pris - ud fra netop aktiver OG resultat så den kan begrundes overfor skat

Det behøver nok ikke være så voldsomt dyrt - find evt en revisor via www.agera.dk hvis du ikke kender en selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)