Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af moms og returret

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er så småt i gang med at oprette en mindre webshop, hvor omsætning lige foreløbig ikke kommer til at overstige 50.000. Jeg er derfor ikke momsregistreret og har derfor bare betalt moms i landet, hvor min varer er importeret fra. Som udgangspunkt er jeg begyndt at bruge dinero som bogføringsprogram, men her bliver jeg spurgt om, hvor ofte jeg skal indberette moms. Men jeg skal vel ikke indberette moms, så længe jeg ikke er momsregistreret? 

Ydermere leder jeg efter en "standard" beskrivelse af kundens returret og bytteret, som jeg kan tilføje til webshoppen. Nogle gode forslag, hvor jeg kan finde det? 

Og sidst men ikke mindst, en form for automatisk faktura sendelse. Når kunden har bestilt en varer, skulle de gerne modtage en ordrebekræftigelse på mail. Kan det ske på en mere eller mindre automatisk måde, eller skal jeg sende en mail manuelt, hver gang en varer bliver bestilt? 

Beklager de nok meget simple og basic know-how spørgsmål. Håber nogle kan hjælpe :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

til det første helt kort - du skal ikke indberette moms og din virksomhed skal være oprettet som ikke momspligtig hvilket også betyder at du ikke må bruge nogen som helst konti som er opsat med moms. Mig bekendt kræver det lidt indstilling af de punkter for at bruge programmet korrekt når man ikk er momspligtig. Du må f.eks ikke bogføre på konti som EU køb eller køb uden for EU da de beregner importmoms 
Normalt er det ikke en god ide at køre webshop uden moms i øvrigt, for pludseligt - så snart du kan se at du fremadrettet vil kunne kommer over de 50.000 kr -  så skal du momsregistrere så snart du kan forudse det-  og så hopper dine priser op og det kan skade shoppen mere end hvis de er på plads fra starten - ligesom ingen moms jo signalerer - "jeg er meget lille" til kunderne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)