Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo overskrift vs. den fængende overskrift

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som udgangspunkt vil man jo gerne have sit keyword med i overskriften, men hvad nu hvis man vil holde læserne hen, med en pirrende overskrift?

Feks. er jeg ved at skrive en tekst om, hvad jeg ser som trends inden for øl i 2017. Jeg ser Sour Ale som det nye IPA.

Min overskrift overvejer jeg at lade være "Surt nyt for ølelskere i 2017" men det er måske ikke den SEO bedste?

Hvad siger i til dette? SEO overskrift eller den skræve?

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt andet lige, ville jeg foretrække den fængende overskrift. 

Husk på, at Google også kan se på hvor længe folk bliver på din side efter de har Googlet og om de klikker hurtigt tilbage.

Husk også på, at hvis du ikke lige ved hvor folk kommer fra når de lander på din side, så er det behjælpeligt for brugeren at de rent faktisk ved hvad det handler om. Ellers kan de også stikke af.

Så hvad du måske synes er "fængende" kan måske blot virke diffust for en målrettet person, der "søger".

Det kan domænenavn, URL, design, billede, overskrift etc hjælpe med. Hvis det ikke virker godt i hovedoverskriften, kan du evt bruge det i en underoverskrift og også gerne i starten af brødtekst etc.

Keyword i overskriften er trods alt kun en lille del af så mange andre virkemidler.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok lave en kombination a-la "Surt nyt (sour ale) for ølelskere i 2017"

Værdien af et keyword i overskriften er stadig ganske betydningsfuldt med mindre det ikke er Saur Ale som er keywordet for denne artikel men mere øltrends i 2017 - så skal du designe det så det passer dertil.

Tror måske det er vigtigere at du bruger artiklen til at linke baglæns til din side et par steder hvor du skaber den relevante sammenhæng og anker tekst for dermed at skabe den semantiske relevans.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)