Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af Uber kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kørt for Uber men stoppede hurtigt igen. Nu vil jeg bare gerne videre og betale den smule moms der er af Uber-bidraget. Jeg har googlet og googlet, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man betaler som privatperson. Alle søgninger ender i betaling som enkeltmandsvirksomhed. Er der nogen, der har erfaring med dette eller lignende?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Private kan ikke indberette moms - og jeg tror som heller ikke der er moms på über men det kan über vel svar på. Jeg tror udelukkende der er skat - rubrik 111 i selvangivelsen med overskuddet (kan nok til nød bruge 15)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er jo værre i så fald. For det er så nu iflg. Dinero sådan, at du skal indberette OG betale moms af ydelseskøb udlandet - fordi dit service fee til udlandet er et "ydelseskøb" udlandet

Hvad der så er problemet og som jeg ikke ser gennemgået i Dinero er - at hvis ikke momspligtige erhverv - som Uber chauffør skal foretage ydelseskøb i udlandet - så SKAL de inden momsregistrere sig. Ikke momspligtige erhverv må ikke foretage ydelseskøb i udlandet uden momsregistrering

Du må høre über eller Dinero - hvordan de forholder sig til - at din service fee er ydelseskøb udlandet og derfor - selvom de korrekt skriver du ikke er momspligtig og ikke kan lægge moms på eller trække momsfra - kræver momsregistrering alene for at kunne indberette og betale ydelsedmoms?

Jeg tror ikke über chauffører generelt momsregistrerer sig Smile Her måtte en Whiskey eller en  Jesper_NL da gerne komme på banen

I lyset af at det er jo vel er gjort forbudt - så TROR jeg bare jeg ville skatteangive overskuddet og ikke foretage mig andet - for et som du beskriver det meget lille beløb - men hvis det er erhvervsmæssig ydelseskøb uden for EU - så er svaret _ momsregistrering og indberetning.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak igen. Der er nok ikke andet at gøre. Jeg har også snakket med andre chauffører, og de har ikke gjort andet end at indberette overskuddet på selvangivelsen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)