Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsudlejning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min hustru og jeg har planer om at investerer i en udlejningsejendom / flere enkelt lejligheder i Århus. Har allerede 3 udlejningsboliger, sådan på amatør niveau. Årlig overskud er ca. 150.000,- før skat, såfremt der ikke har været de helt store regninger at betale!

Derudover har vi en bolig til eget brug!

Da der ikke er gæld i noget af det er friværdien vel ca. Kr. 10.000.000,-

Bor p.t., i udlandet men forventer at retunerer til DK, i løbet af et års tid, og ønsker til den tid at kunne leve af at udleje boliger, og dermed nyde den frihed det nu genererer.

Ejendommen jeg forventer at købe skal gerne være så stor, og dermed nok også så dyr som mulig, men dog ikke koste så meget at jeg ender med at skulle arbejde fuld tid, for at kunne betale afdragene, men jo større jo mere bliver den og afkastet jo værd over tid. Beløbet jeg kan købe for bliver uanset i sidste ende banken der bestemmer, men ved dog at de er villige til at strække sig langt grundet den friværdi jeg allerede har.

Ved retunering til DK forventer jeg at ha yderligere Kr. 3.500.000,- fra salg af bolig i udlandet, så ikke sikker på hvor meget jeg bør låne uden det kvæler den økonomiske frihed som jo er ideen med det hele?

Forventer ca. 3% afkast

Spørgsmålet er nu:

1. Hvilke løsning/virksomhedsform skal vi vælge for at få mest ud af det, og for at min datter ikke bliver flået når nu hun engang skal overtage det hele (hun er 5 år)?

2. Hvor stor belåning anbefales?

3. Er det en ide at købe ejendom der er blandet bolig og erhverv? (Større afkast)

4. Er det en ide med en admistrator, og hvad koster dette?

Hvilke lejlighedsstørrelser bør man gå efter?

Mvh.

Lars

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Det er umuligt at svare på, men VSO vil jeg tro er et godt bud.

2. Så meget som muligt da den finansiel gearing har meget stor betydning for dit afkast -- Jeg ville forvente en belåning på 60-80%

3. Det er altid en god ide at sprede sine investeringer.

4. Det kommer meget an på hvad du kan og hvor meget du selv vil. Flere små leje mål vil gøre det dyre da det giver mere arbejde, men 1-2% af lejeindtægten er bestemt ikke umuligt.

(5) Hvis det er til beboelse ville jeg fokusere på "delelejligheder", men altid lejligheder bygget efter 1991. 

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor har du de 3 udlejningsboliger? Synes umiddelbart 150.000 før skat i overskud på 3 boliger lyder af ret meget?

Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 05:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Boligerne er i Aalborg og Århus. Størrelsen af overskudet kommer vel af at der, 1. Kke er noget gæld og dermed ikke nogen renteudgifter, 2. Skatten er også reduceret da jeg ikke bor i DK. Boligerne er hhv. 96, 104 og 160m2. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du husker naturligvis, at du fortsat er skattepligtige til Danmark af overskud fra ejendom i Danmark?

Ligesom din bolig til eget brug meget vel kan risikere at gøre hele din indtægt skattepligtige til Danmark, da der kan stilles tvivl ved hvorvidt du reelt er fraflytter.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har kørt en sag om tilhørsforhold, grundet min privatbolig og fået medhold i at jeg skattemæssigt hører til i mit bopælsland og er derfor ikke indberetningspligtig til SKAT

Må dog indberette mht. udlejning. Der er her dog også en besparelse på beskatningen. Ikke lige sikker på hvorfor! Noget min revisor siger/ordner!

Tilmeldt 25. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej du,

Du ønsker nok ikke indledningsvist en administrator på ejendomme når du går efter er stort udbytte, og med få ejendomme er det til at overskue hvad der er af opgaver som skal løses (primært udlejning, husleje, vicevært, flyttesyn). Et administrationsselskab giver mening når du har mange ejendomme og opgaverne tager tid fra andre opgaver som du kunne have tjent bedre penge på. Hvis du kender andre som er i samme situation som du kan i overveje at stifte et administrationsselskab sammen, evt. blot med en deltids HK'er ansat til at varetage opgaverne.
Vedr. boligstørrelser: I studiebyer som Aarhus og Aalborg kan det helt ubetinget bedst betale sig, at erhverve ejendomme med mange små lejligheder, gerne med mulighed for delelejligheder - og hvis du rigtigt skal skyde papegøjen skal du holde øje med ejendomme hvor der er et uudnyttet tørre- eller pulterloft som kan ombygges få ofte få midler. Kunsten er i den sammenhæng at få dette timer med andre arbejder (vinduesudskiftni g eller lign.) så stilladset kan udnyttes dobbelt. En typisk problemstilling jeg har stået med er nedlæggelsen af bagtrapper og brandsikring af fortrapper. Det koster lidt behändigkeit.
Pøj pøj med det!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Metin.aydin.dk:
hvis du rigtigt skal skyde papegøjen skal du holde øje med ejendomme hvor der er et uudnyttet tørre- eller pulterloft som kan ombygges få ofte få midler. Kunsten er i den sammenhæng at få dette timer med andre arbejder (vinduesudskiftni g eller lign.) så stilladset kan udnyttes dobbelt. En typisk problemstilling jeg har stået med er nedlæggelsen af bagtrapper og brandsikring af fortrapper. Det koster lidt behändigkeit.

I nybyggeri skal der være niveaufri adgang, hvilket betyder en elevator. Så bliver det svært at få økonomi i sådan en ombygning, medmindre man har sikret sig en dispensation hvilket det ikke virker til at der bliver givet i Aalborg. Til gengæld kan man slå det sammen med lejligheden umiddelbart under og dermed er det ikke nybyggeri men en udvidelse.

Tilmeldt 25. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. dispensation for elevator er det praksis, at det bliver givet i Aarhus og at kravet om niveaufri adgang derfor ikke gøres gældende ved inddragelse af tagetager.
DBH.
Metin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker mere spændende i den afdeling:

"Afskaffelse af krav om elevator ved ombygning i allerede eksisterende boligbyggeri, fx ved indretning af uudnyttede loftrum til beboelse. Kravet er i dag ofte en hindring for at der sker udnyttelse af tagetager til beboelse."
https://www.trm.dk/da/nyheder/2017/bygningsreglementet-bliver-mere-rimeligt-og-enkelt-for-boligejerne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)