Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import (fra EU) & salg kaffe (B2B

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 16
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg skal til at importere kaffe fra et andet EU land, og herefter sælge til erhverv (typiske firmaer, restauranter, cafeer etc.). Kaffen vil blive leveret til mig formalet eller i helebønner i emballageret poser, og er således allerede behandlet (jeg behandler ikke kaffen, men opbevarer blot til videresalg).

Har søgt rundt omkring her på Amino, men også andre steder på nettet, og synes ikke, jeg kan finde svar på følgende:

- Fødevarestyrelsen: hvad er der af krav fra fødevarestyrelsen på opbevaring af kaffe (økologisk fairtrade) i poser. Skal man have nogle særlige registreringer, fordi det er økologisk?

- Fødevarestyrelsen: hvad er der af krav til text på emballage og sprog? Fx. skal der stå best before date, importtør navn, mængde når det er B2B?

- Man skal betale punktafgift af kaffe (5,95 kr. per kilo) skal man også betale emballageafgift af kaffe i poser?

- Skal man registreres som importør af kaffe og hvor gørs dette?

På forhånd mange tak.

Vh.

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan højest sandsynligt få svar på de to første spørgsmål ved at komme i kontakt med sundhedsstyrelsen. Det sidste spørgsmål kan du nok få besvaret ved en hurtig google-søgning. Ellers kan du få fat i skat el. Lign. Systemet er bygget på regler og det er nok bedst at spørge dem som formidler reglerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld men du virker da rimelig hjælpeløs.  Ja du skal registreres hos fødevarestyrelsen reglerne mht. opbevaring finder du på fødevarestyrelse4ns hjemmeside.  Du kan også finde alt om mærkning samme tid.

Du skal registreres hos SKAT som oplagshaver eller varemodtager af punktafgiftspligtige vare,  hvordan du bliver det kan du se på deres hjemmeside. 

Se under emballage afgift for at se om der skal betales afgift af emballagen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)