Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Benzin og broen i privatbil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg skal til nogle kundemøder imorgen i KBH og skal derfor både betale for benzin og betale for broen begge veje.

Jeg kører i min private bil, og jeg har et ApS.

Jeg bruger Dinero.dk til min bogføring.

Mit spørgsmål er: Hvis jeg kører betalingen over mit firmakort, hvordan skal dette så bogføres efterfølgende? Hvordan kan jeg smartest gøre dette?

Håber der er nogle kloge hoveder, som kan skære det ud i pap for mig! Regnskab giver mig svedige håndflader, og jeg leder pt. efter en ny bogholder, så jeg er på bar bund.

Med Venlig Hilsen

Cecilia Rasmussen

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Selve betalingen for bro og brændstof skal bare bogføres som fradragsberettigede udgifter i programmet.

Hvis du har en kontoradresse som du kører til før mødet, og du så kører videre fra kontoret til mødet, så kan du få kørselsgodtgørelse for km mellem dit kontor og møderne.

Hvis du ikke kører til dit kontor først, så kan du bare bruge det normale befordringsfradrag.

Så - bogfør betalingen for dine direkte udgifter i Dinero og anfør kørslen separat alt efter hvilken metode du bruger skattemæssigt.

Mvh Christian

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i øvrigt også godt hjælpe dig med DanLøn og dit bogholderi hvis du endnu ikke har fundet en løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Normalt ville du bruge skattefri kørselsgodtgørelse - men det forudsætter du har en reel løn i dit ApS - det ville være det helt oplagte https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

2: Broafgift bogfører du som alm udgift - dog uden momsfradrag så hele beløbet er bare udgift - da der ikke er momsfradrag for broafgift Storebælt for hvidplade bil

3: Hvis du ikke har helt reel løn og ikke kan tage kørselsgodtgørelse, så skal du for at kunne få dækket benzinen - føre kørebog over præcise km osv (også med i første link) og du bør inden du starter fylde bilen op - og så fylde op igen efter turen - og betale den sidstnævnte via firmaet som omkostning - så du kan påvise, at det KUN er lige præcis for de km du betaler benzinen i firmaet. Da du jo kontrollerer dig selv, skal du være skarp i sammenhænget mellem de km du har kørt og det præcise KM forbrug

4: Der er ikke momsfradrag for benzinen til hvidpladebilen 

5: Det kan bogføres som transport hvis du ikke har reel løn og derfor betaler privat selv men tager kørselsgodtgørelse som udbetaling og indberetning til skat - Husk bare at moms IKKE må være med = enten undertryk moms eller - lav transport uden moms konto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Jeg kontakter dig senere i dag omkring bogføring :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John! Dejligt at du skar det ud i pap for mig :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen. Du kan bare sende en besked herinde til at starte med.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)