Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe privat på mit cvr. nummer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

håber i kan hjælpe mig lidt?

Jeg har en lille virksomhed med cvr. nummer og tænker om det er lovligt at man bruger cvr.nummeret til "små privatkøb". Her tænker jeg lidt blomster osv (men ikke ting, der kan forsvares at være købt til virksomheden; lille webshop). Nogle steder kan man kun forhandle med cvr.nummeret.

Jeg har læst mig frem til at man godt kan købe på cvr. nummeret, også sælge videre til sig selv (+momsen), men skal jeg være opmærksom på dette ved få og små køb?

Den info jeg kan finde omhandler køb af biler etc.

På forhånd tusinde tak for gode råd.

Venligst Natascha

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ihvertfald aldrig gøre det. Hvis blomsten var til at pynte i butik eller på kontor, hvor man har kunder, så jo.
Eller kaffe og lign. til firmabrug.
Men nogle køber privat over cvr nummer, men det sker også, at de får problemer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tazzerr:
om det er lovligt at man bruger cvr.nummeret til "små privatkøb". Her tænker jeg lidt blomster osv

Så længe du betaler varen privat så er der formodentligt ikke nogen der siger noget til det. 

Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

hvis du bruger det du køber i cvr øjemed og eller lidt i cvr kan du godt trække dette fra, hvis det er rent privat kan du godt du kan bare ikke trække det fra, så du skal købe det med cvr med som privat person, det også lidt vigtig om du køre dit cvr enkelmand eller som selskab, dette har også betydning meget

mvh Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)