Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra 2015 men virksomhed oprettet i 2017?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg sidder lidt i en vanskelig situation som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg havde en plan om at starte min egen virksomhed i 2015 og lavede en investering på 50.000kr og betalte denne af egen lomme, med idéen om at smide aktivet ind i virksomheden. Dog har jeg på grund af personlige årsager først nu startet min virksomhed i 2017, og nu ønsker jeg selvfølgelig at indsætte denne faktura i mit regnskab.

Skal jeg så oprette et regnskabsår der hedder 2015? Må jeg overhovedet det nu hvor virksomheden først er blevet til i 2017?

Tak for jeres tid :)

Mvh

Luca

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være at din investering på 50.000 kr. ikke er 50.000 kr. værd mere. 
For mig at se er den købt privat i 2015, og nu i 2017 skal du sælge fra privat til virksomhed til en fair pris (som nok ikke er 50.000 kr.)
Nu ved jeg ikke hvad det er, men selvom den bare har stået og været ubrugt, så har den også mistet værdi.

Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Aktivet er et software, så værdien burde være uændret. Det ville i hvertfald koste mig helt det samme at få lavet dagsdato.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Var du registreret som firma déngang?

Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det var jeg ikke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bare smide software du selv har fået udviklet ind i virksomheden. Du kan evt sælge den fra privat til virksomhed MEN det er vil meget farligt bare at gøre det til den pris du gav den gang. Det vil klart kunne forkastes af skat, hvis ikke du kan påvise den værdi - ved at tilsvarende koster det beløb osv

Softwaren skal også være udviklet alene med henblik på at stifte - 

- Den bevisbyrde for egenudviklet software vil MEGET være tung at løfte - for noget indkøbt i 2015 i selskab stiftet i 2017

Du kan ikke tage noget anskaffet mere end 6 mdr inden - direkte ind rent udgiftsmæssigt heller

Du har nystiftet ApS og hvis tanken er, at få kapitalen ud igen, ved nu at kunne fakturere den software som - sen apport med lige de der samme 50.000 kr  - så bør du HELT klart få råd fra revisor inden du gør det, så du ikke faktisk udhuler dit kapitalgrundlag og ender i en eller anden sag om hæftelsesgennembrud og personlig hæftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar, jeg vil helt klart ringe til skat i morgen og høre dem ad.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)