Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med skat og evt. moms/forsikring i forbindelse med yogarejse hvor flybillet ikke indgår!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg skal lave en yoga/danse ferie, og har nu fundet det sted jeg gerne vil være i Spanien. Min kunder er hovedsaglig folk der ikke bor i Danmark men derimod i Europa som helhed.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg indberetter korrekt til skat. Og om der er forskel på måden jeg gør det på!

Jeg har fundet et sted i spanien, som jeg gerne vil bruge til min ferie. Jeg skal betale 30% forud for bookingen af stedet, men har mulighed for at komme ud af det 4 måneder før hvis jeg ikke har fundet nok deltagere. (Skal jeg tegne nogen forsikring i forhold til ikke at miste mine penge hvis f.eks. stedet går konkurs eller noget andet sker og de aflyser, er en kontrakt med underskrifter nok inden jeg sender dem penge? eller er der ikke noget at gøre... i forhold til at jeg bare skal stole på dem?)

Er der nogen forskel på om jeg afregner direkte med dem eller om der er et bureau med ind over? og i så fald hvad er forskellen, rent skattemæssigt? (er rejsegaratifonden ikke mest for danskere der rejser ud med fly og hotel samlet?)

Jeg tager mig kun betaling for nogle yoga timer på ferien, alt andet administrativt gør jeg 'gratis' da det jo også er en slags ferie for mig. De betaler til mig og jeg betaler stedet samlet for at lette arbejdet for dem, og for at jeg kan holde styr på hvem der er tilmeldt og har betalt og hvem der ikke har betalt. Jeg lægger ikke noget ekstra på udgiften til logi og mad, alle pengene går til stedet. Deltagerne betaler hver deres flyrejse, da de kommer fra hele Europa, Jeg overvejer at lave to ferier, en for inviterede og en for medlemmer af en facebookgruppe som dog er offentlig. Er der nogen forskel i det? 

Jeg overvejer også at lave en ferie med en anden lærer i forlængelse af min egen ferie, gælder de samme regler her? De vil stadig få daglig undervisning af yoga af mig. Derudover vil jeg måske også betale opholdet for et par personer som jeg ønsker tager med mig, og som kan give mig en hånd med på stedet, så alle har det godt. Er det ok?

Normalt er der ikke moms på yoga eller dans!

Er det ok hvis folk betaler mig igennem paypal, og jeg samlet til sidst sætter pengene ind på min firmakonto, efter at have betalt kost og logi?

Jeg håber at I kan hjælpe mig, så jeg gør det rigtigt :-) 

Med venlig hilsen

Connie

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes, at du har tilpas mange hvis'er og komplekse forhold og spørgsmål til, at du kan beskæftige en revisor et stykke tid. Jeg vil anbefale, at du griber fat i en sådan. Måske kan du endda finde én, som kender til spanske forhold.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)