Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling af penge fra musik (fælles pulje). Skatte spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal sammen med nogle kammerater, ud for at spille nogle koncerter inden længe. Min funktion for bandet er manager, jeg står derfor for kontakten mellem spillested osv. Vi er dog en smule i tvivl vedr. hvordan vi skal gøre ift. SKAT.

Planen er, at vi vil lave en pulje, hvori alle indtægter ryger ind, dvs. ingen "løn" til os. Pengene skal udelukkende det første år, bruges på diverse udgifter (leje af bus/bil, benzin, mad/drikke osv.). To i bandet skriver og komponerer musikken, så kommer der KODA penge ind, så ryger de ind på en fælles konto; og det er her problemet opstår. Kan vi gøre dette, for så først at betale SKAT, når vi udbetaler "løn" mellem os?

Vi/jeg er lidt på bar bund på dette punkt. Derfor håber jeg, at nogle på Amino kan være hjælpe med nogle af vores problematikker. 

Med venlig hilsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I virker ikke til at have et selskab. Så vil det normalt være sådan, at spillestedet som sikkert er registreret spillested SKAL indberette det som honorar til jer på hver af jeres CPR nummer. Tilsvarende vil de to der skriver få kodapenge ind til sig som CPR personer - og det udløser skat. Om de så vil overføre noget til jer blander skat sig nok ikke i, men principielt skulle det angives

I vil således få det ind i jeres selvangivelse hvis ellers spillestederne, helt som normal standard, indberetter korrekt til skat. I vil så kunne trække div direkte bevisbare udgifter som er taget alene for at få indtægen fra i indtægten som automatisk skal ses i rubrik 12 og I benytter så 29 til de helt 100% bevisbare direkte udgifter

Det er skat af indtægter minus disse klare udgifter (gem bilag - kørebog osv) uanset i hæver eller ikke

mere fra dansk musikerforbund https://www.dmf.dk/medlemsservice/vejledningtilstandardkontrakten/  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det som der er dannet et i/s. Få det registreret med cvr nr. Så undgår I at spillesteder mv. skal indberette på den enkelte person.

Et i/s er ikke et selvstændigt skattesubjekt. Det er den enkelte deltager som skal afregne sin andel af overskuddet på sin personlige selvangivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

For mig lyder det som der er dannet et i/s. Få det registreret med cvr nr. Så undgår I at spillesteder mv. skal indberette på den enkelte person.

Et i/s er ikke et selvstændigt skattesubjekt. Det er den enkelte deltager som skal afregne sin andel af overskuddet på sin personlige selvangivelse.

god ide - men unden moms vel - da aktiviteten ikke er momspligtig?


I forhold til musikprojektet er der så personlig solidarisk hæftelse som måske eneste lille hage + udvidet selvangivelse og en der lige fører samlet regnskab 

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

John, bandet er de facto allerede et i/s skattemæssigt, hvis der indgås aftaler som et band. Så risikoen og "ulemperne" er der allerede.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Yesthks

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)