Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - betaling efter resultat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Kunne man forestille sig en situation, hvor man betalte for SEO - såfremt der var resultater. Jeg har en webshop og jeg ville jo hurtigt kunne se hvis SEO-arbejdet gav flere kunder. Såfremt det ikke genererer flere kunder er pengene jo spildt.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AnneSmile

 

Der findes løsninger hvor du betaler når det søgeord de arbejder med opnår en placering. Det kunne være når du får en placering indenfor top 5.

Dog kan det i længden være et problem for det betyder, at du betaler det beløb så længe den placering er opnået. Det kan vise sig at blive en dyr fornøjelse.


Pris kontra salg

For en top 5 placering giver ikke nødvendigvis et salg der korresponderer med omkostningerne...

Jeg vil anbefale dig at investere fornuftigt med SEO og GOD seo koster penge. 


Få anbefalinger fra andre

God arbejdslyst!!


René

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 30
Fra  weight loss Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du hopper fra side 10 til side 3 uden at få flere kunder. Er dine penge så spildt ?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Weight loss:
Hvis du hopper fra side 10 til side 3 uden at få flere kunder. Er dine penge så spildt ?

Hej

Selvfølgelig er det godt, men hvad koster det at komme der op og får du det ønskede salg?

God arbejdslyst!!

rené



 

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anne!

Sådan en model eksisterer bestemt, men man skal være påpasselig med at bruge den.

Det kaldes en no cure no pay model, og den bruges af både større og mindre bureauer. Nogle gange betaler man fx 10% af den øgede omsætning over en periode, og andre gange betaler man fx ved en bestemt placering, som René nævner.

Selvom det kan lyde tiltalende og også virker godt en gang imellem, er der nogle problemer ved at få lavet no cure no pay søgemaskineoptimering, og det er mit indtryk at den bliver brugt mindre og mindre, fordi at søgemaskineoptimering er blevet mere komplekst og det ikke er let at få hurtige resultater - som var nemmere i "gamle dage".

Det bureau eller den person der laver optimeringen, tjener jo selvfølgelig først penge når der kommer resultater. Dette kan nogen gange føre til at leverandøren går lidt for aggresivt til værks med linkbuilding, hvilket ender med at skade din hjemmeside. Men det omvendte kan også ske, at nu hvor leverandøren ikke har nogen "forpligtelse" overfor dig, så bliver der ikke lavet ret meget arbejde, fordi andre kunder kommer først.

Hvis man vælger no cure no pay modellen er det en god idé selv at vide lidt om SEO, så man kan tjekke op på kvaliteten af arbejdet. Endelig, så vil jeg vurdere at modellen fungerer bedst kombineret med en månedlig betaling, hvor man fx aftale Xxxx kr i måneden for SEO + Xxxx hvis X placering opnåes på de søgeord man arbejder med.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt uddybende svar, som er til at forstå. Tak. Kan godt se problematikken i det nu.

Tilmeldt 29. Dec 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du jo være enig med dit SEO firma om hvad succes kriterierne er. Jeg er sikker på mange SEO firmaer vil mene de har gjort et super job når du ligger nr. 1 i Google. Men det hjælper dig ikke hvis du ikke konverterer den øgede trafik til salg.
Hvis SEO firmaet også skal stå for kenverteringsoptimering. Tror jeg ofte at prisen er en noget andet end hvis de kun laver linkbuilding.
Hvis SEO firmaets betaling afhænger af konverteringer, vil jeg tro de også forbeholder sig ret til at ændre hvad de vil på din side. Da det ikke giver mening for dem at yde et stykke arbejde som du ikke forstår at omdanne til salg.
Jeg har selv prøvet no cure no pay et par gange.

Første gang var med en enkelt søgning. Aftalen var at jeg betalte, og hvis søgningen ikke var på side et efter 6 måneder fik jeg pengene tilbage. Når søgningen var på side et var jobbet færdig, og jeg skulle ikke betale yderligere. Det lå på side et efter 6-7 uger og her 3-4 pr senere har jeg stadig stor gavn af det.

Anden gang var er andet firma. Vi aftalte nogle søgninger med lidt mere konkurrence. De havde 3 måneder til at få det op på Google. Nr.1 havde en pris. 2-3 en anden pris. 4-5 en 3 pris. Lavere end fem var gratis. De opgav efter et par måneder. Og jeg modtog aldrig en faktura. Men de lavede en del links til mig som var udmærkede og ikke spammy på nogen måde.

En tredje gang har jeg fået et tilbud hvor man ikke betaler før man er på side et. Men når man så er der betaler man et beløb for hver dag ordet ligger på side et. Jeg sagde nej tak til tilbuddet.

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Jacob

Anden gang aftalte j

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)