Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen moms på faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 4. Dec 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Zanora.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften aminoer!

Jeg sidder i den situation at jeg er tilsendt en faktura uden moms fra en virksomhed i Kina. Jeg er nemlig ikke klar over hvordan jeg skal indberette min moms, eller om min leverandør har lavet en fejl - skal jeg overhovedet betale moms fra 3. lande? Vi er moms- og importregisterede. Min partner og jeg har i mange timer siddet med dette problem og er endnu ikke kommet frem til en afklaring, håber i kan hjælpe os!


Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

andersdidia1:
Min partner og jeg har i mange timer siddet med dette problem og er endnu ikke kommet frem til en afklaring

Øh, et enkelt søg på Google, "Skat moms fra Kina" gave denne i tredje linje: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1812497&vId=0 - hvad kan jeg have misforstået, er den ikke fyldestgørende? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal bogføre importmoms som 25% af din samlede pris inkl fragt og told.

Du vil måneden efter en import, modtage told og moms opgørelse fra SKAT, det er den moms som fremgår af dokumentet du skal behandle som john beskriver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Du skal bogføre importmoms som 25% af din samlede pris inkl fragt og told.

Du vil måneden efter en import, modtage told og moms opgørelse fra SKAT, det er den moms som fremgår af dokumentet du skal behandle som john beskriver.

jeps - men idag kører de fleste programmer en auto bogføring af importmoms ud fra ens køb/told/fragt (Dinero/eConomic m.fl).
DEN er så normalt desværre ikke 100% korrekt grundet bankkurs og toldkurs ikke altid er samme - og derfor skal man ind manuelt i 99% af alle fald, og korrigere importmoms og købsmoms så de svarer til tolds samlede - og det er noget skat tager alvorligt, selv om det jo ikke betyder noget i kr

Jeg kender et fald hvor skat ved kontrol først faktisk sagde det gav bod, men siden frafaldt og ændrede til advarsel om, at det fremover SKULLE korrigeres hvert kvartal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)