Hej Aminoer Jeg har hjemmesiden www.Multibud.dk (det er en indhent 3 tilbuds portal) Jeg søger lige nu nye partnere/leverandørere, til siden. Det er hovedsageligt håndværkere jeg søger. Har i nogle forslag til hvordan, eller hvor jeg skal reklamere for min side. For at komme ud til så mange håndværkere som muligt? På forhånd tak. Mads |
Hej Mads
Du har allerede fundet din målgruppe, og det er jo fantastisk. Nu kommer næste spørgsmål: Hvor er din målgruppe?
Er det firmaer, der tilmelder sig din service og får kunder derigennem? Hvis ja, så kunne du overveje at finde nogle håndværkere, som du kan ringe ud til (tag de større firmaer). Det kunne helt sikkert give noget.
Ellers har du også mulighed for at markedsføre mod "stilling" på Facebook. Det er super skarpt. Nu har jeg ikke 100% styr på, hvad den kategori hedder, men jeg kunne forestille mig, det hed noget med "tømrer", "håndværker" eller lign. Prøv dig frem. Knald nogle annoncer mod dem, der er super skarpe. En knivskarp tekst, der får ALLE håndværkere til at bruge din service. Krydr helst med et billede, så det hele spiller 110%. På din facebookannonce har du ligeledes mulighed for at tilføje en knap, hvor du f.eks. kan vælge "læs mere" eller "tilmeld dig", hvorefter der linkes til din hjemmeside eller underside på den.
Byggecentre? Normalt siger mange, at offline markedsføring er totalt dødt - men det kunne vel godt være relevant her. F.eks. reklamer i et byggecenter, hvor du med garanti ved, at håndværkerne kommer. Det kan være et stort skilt ude foran eller en flyer, der er tapet fast på døren.
Er der nogle foreninger, a-kasser eller sådan noget, der gælder for håndværkere? Evt. ta´ kontakt til dem og bed komme med i nyhedsbrevet. Hvis du blot fortæller, hvordan du (gratis for dem) har mulighed for at skabe værdi for deres medlemmer. Så sender de dig sikkert glædeligt med i nyhedsbrevet... tror jeg. Og herunder gælder også f.eks. fagblade, hvor du kan købe hel- eller halvsideannoncer.
Og PR kunne du også overveje (gælder også for de magasiner/blade, der er for håndværkere). Find en god vinkel på din historie og smid en pressemeddelelse i hovedet på en relevant journalist, der starter med en opringning.
Held og lykke... Det kan være, jeg får nogle flere (underlige) ideer, som jeg håber, du kan bruge - så vender jeg tilbage. :-)
Jeg håber, jeg kunne hjælpe.