Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang varsling til indkaldelse i fogedretten?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Ved du, hvor jeg kan finde information omkring varsling til møde i fogedretten?

Jeg har telefonisk fået oplyst, at det er 7 dage, men kan ikke finde det beskrevet noget sted.

Mvh Kaja

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvilken retskreds du hører under og kommer også an på hvor travlt der er i den pågældende fogedret.

7 dage er nok det korteste varsel du kan få, det ofte længere. Normalt bliver indkaldelsen til fogedretten sendt ud med en stævningsmand, som personligt afleverer indkaldelsen til borgeren.

Husk der er mødepligt.

Hvis du ikke kommer, risikerer du at politiet afhenter dig en meget tidlig morgen og sætter dig i varetægtsfængsel til sagen den dag kommer for i fogedretten, eller at fogedretten kører ud på uanmeldt besøg hos dig.

Ring til din retskreds og spørg hvor lang indkaldelsesfrist de har p.t. var en løsning.

Mvh

Jørgen 

juridiskafdeling.jc@gmail.com

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jørgen.

En af mine ansatte fik stævningen (som ikke var i en lukket kuvert og heller ikke dateret udenpå) fredag den 6. januar og gav den videre til mig i dag den 9. januar.

Det er en kreditor, som har anmodet om udkørende fogedforretning for notering af udlæg i varelager. Idet fordringen er så høj vil de medtage varelageret og dermed lukke virksomheden. Dette sker i morgen tirsdag, med en dags varsel. 

Jeg har en del varer i kommission og har ikke mulighed for, med så kort frist, at skaffe dokumentation for, at ikke alle varer tilhører mig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Udkørende fogedforretninger har ofte betydeligt kortere varslingsperiode for at man ikke skal fjerne værdigenstande.

Hvis du fjerner varer som er i kommission, skal du hurtigst muligt skaffe dokumentation for kommissionen.

Hvis du ikke betaler hvad du skylder efter beslaglæggelsen, er kreditor berettiget til at bortsælge det beslaglagte til bedst mulig pris, så det er meget vigtigt at du på alle måder forsøger at skaffe de penge du skylder væk og betaler.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.jc@gmail.com

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)