Jeg er bekendt med markedsføringslovgivningen om at jeg ikke må kontakte erhvervsdrivende med henblik på afsætning af en vare; jeg er i den situation at jeg har lavet et Software as a Service produkt (som pt er i en MVP tilstand) som jeg ønsker beta-testere på, som kan hjælpe mig videre med udviklingen i form af feedback.
Mit SaaS produkt henvender sig nok primært til e-commerce erhvervdrivende og jeg vil i den forbindelse gerne i kontakt med nogle erhvervdrivende som vil anvende mit produkt ganske gratis.
Hvad er mine muligheder inden for dansk lovgivning?
Du må også gerne ringe til dem, det er fuldt lovligt.
Det ved jeg. Jeg har tidligere forsøgt mig med telefoniske opkald, men man bliver hurtigt fejet af vejen, så jeg har egentlig opgivet den tilgang; det tager lidt tid at forklare hvad produktet kan og hvorfor man gerne vil give den gratis adgang til det, men min erfaring med "cold canvas" i udlandet er at det rette læsbare materiale giver mere pote.
Du kan også spørge i diverse relevant facebook-grupper. Jeg ved at mange af grupperne ikke kan lide direkte reklame. Derfor skal opslaget være meget fokuseret på at finde beta-testere.
Med et nyt produkt, vil jeg mene at kold kanvas er en god vej frem, og facebook-annoncer rettet med selvstændige erhvervsdrivende med webshop også er en vej frem.
Nystartet webshops er ofte meget villige til at prøve forskellige ting af, hvis der er et godt formål med servicen - forhåbentlig mersalg i sidste ende.
Det er nemmere at ringe til den lokale vinbiks end at ringe H&M's webshop-manager op.
Du kan også spørge i diverse relevant facebook-grupper. Jeg ved at mange af grupperne ikke kan lide direkte reklame. Derfor skal opslaget være meget fokuseret på at finde beta-testere.
Det var et udmærket forslag - jeg må prøve at finde ud af hvilke facebook grupper der kan være relevante.
Dimitri Gogios:
Med et nyt produkt, vil jeg mene at kold kanvas er en god vej frem, og facebook-annoncer rettet med selvstændige erhvervsdrivende med webshop også er en vej frem.
Men kold canvas er kun tilladt herhjemme via telefon eller brev? Førstnævnte har jeg ikke haft meget held med og breve har jeg ikke overvejet og er heller ikke sikker på det er realistisk at opnå en respons.
Dimitri Gogios:
Nystartet webshops er ofte meget villige til at prøve forskellige ting af, hvis der er et godt formål med servicen - forhåbentlig mersalg i sidste ende.
Det giver god mening.
Dimitri Gogios:
Det er nemmere at ringe til den lokale vinbiks end at ringe H&M's webshop-manager op.
Det er absolut heller ikke min målgruppe med virksomheder i den størrelse; det vil være en form for service jeg ville antage de brugte i forvejen.