Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg bliver kvalt af systemet!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino Skype-Smile

Jeg er en ung(23) iværksætter der, som mange andre er gået all in og har satset alt på min virksomhed. Jeg har nu været selvstændig på fuldtid i 4 år. Det har været en kamp uden lige og det er da stadig trods fremskridt.

I december fik jeg mig så en meget grim overraskelse, da der kom en ny ejendomsvurdering på min erhvervsejendom, som jeg købte til min virksomhed i 2013. Vurderingen er steget voldsomt da kommunen har vedtaget en ny lokalplan for området der giver mulighed for at bygge rækkehuse. Det gik så ud over mig...

Ny samlet ejendomsværdi: 8.650.000

Tidligere samlet ejendomsværdi: 3.650.000

Ny grundværdi: 5.883.000

Tidligere grundværdi: 388.100

Den nye grundværdi repræsenterer langt fra den reelle handelsværdi, men snarere en illusion baseret på en forfejlet, urealistisk og yderst vilkårlig vurderingsmetode.

Ny grundskyld: 119.956,79

Tidligere grundskyld: ca. 7.100,00

Det er en stigning i grundskylden på ca. 1.600% svarende til 17 gange så meget, som året før.

I grundværdi specifikationen fremgår det at der foreligger 19 byggeretter a' 264.000 kr. Da ejendommen beskattes af disse byggeretter betyder det så at ejendommen alene anses, som værende en byggegrund?. Der er absolut ingen mulighed for at drage nytte af de 19 byggeretter uden at først at fjerne og nedrive den eksisterende bebyggelse. Den eksisterende bebyggelse på ialt 930 m2 er i ekseptionel god stand og jeg (indehaver) har ingen interesse i fjernelse at denne. Er der tale om ureglementeret beskatning?. Eller er det blot en Udspekuleret og Vilkårlig skattepraksis?

Jeg har naturligvis klaget over sagen, men SKAT fastholder vurderingen. Min advokat er på sagen, men vil også gerne høre jeres meninger evt. nogen der har været ude for lignende sager??

Hvad skal/kan jeg gøre?

Min tillid til det offentlige hænger i en meget tynd tråd....

Hilsen

EarlGrey

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal/kan jeg gøre?

Du kan ikke gøre noget.

Sælg eller byg rækkehuse og bliv rig.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder jo vildt, at de bare kan gøre sådan.

Men når det er sagt, så tror jeg at du kan blive stinkende rig, på at sælge ejendommen til et byggefirma, som så vil oprette de 19 rækkehuse.

Hvad gav du selv for grund og bygning da du købte? Det er jo nok helt sikkert mere værd, end bare grundværdien nu ;-)

Dbh
Michael Haahr

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk din købssum fragår en eventuel salgssum ved beregning af skat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)