Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpris til Norge Postnord

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Problemet med de 130 kr. ekstra er, at de nu bliver pålagt afsenderen at opkræve.
Så hvis en forsendelse af en vare fra en webshop i sin tid ville være 120 kr., så koster det nu i stedet for 250 kr.

Og for at sige det ligeud, så tænker mangekunder - især privatkunder - ikke særligt langt lige i det øjeblik de er igang med at bestille.
De tænker ikke over at de 130 kr. som forsendelsen pludselig er blevet dyrere, faktisk reelt set bare er nogle penge de skal betale mindre ved selve modtagelsen.

Det er fuldstændig lige som ved "gratis fragt", hvor fragtomkostningerne er regnet ind i varenes priser. Der er mange kunder som ikke tænker over dette.
Vi lavede på et tidspunkt en split-test med gratis fragt hvor der var lagt 100 kr. ind på varens pris - versus ikke-gratis-fragt, hvor varen var 100 kr. billigere, men der skulle betales 50 kr. i forsendelse. Vi havde utroligt nok flest bestillinger på den hvor der var gratis fragt, på trods af at prisen reelt set var dyrere.

Vi sender også en del småordre til Norge. Typisk på beløb imellem 200 og 500 kr. Og jeg er helt sikker på at vi også kommer til at kunne se en nedgang på ordrene, når vi nu skal til at tage 130 kr. ekstra i forsendelse.

/Jesper
 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Ravn:
Hvorfor er det du mener at visse pakkerne ikke skal indfortoldes i Norge?

Ravn, for pokker. https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

de fortoldes skam - de er bare told og afgiftsfrie - det ser du netop også af, som der står:

Sendinger med verdi under 350 kroner

Vær oppmerksom på at sendinger som inneholder både avgiftsfrie og avgiftspliktige varer, må være spesifisert på en faktura fra avsender. På den måten er det mulig å gjøre en korrekt fortolling.

----------------

Men der opkræves ikke afgift idag for den fortoldning og det gør der så fra postnord fremover. Det er den grænse som i DK er 80 kr - hvoruder der ikke opkræves moms og udlægsgebyr - men de fortoldes faktisk stadigt.

Så er det jo som alt andet her - et helt frit marked, så du bruger bare en leverandør som samlet er billigere for dig. Så mister Postnord små billige forsendelse, men er der nogen billigere, så er det jo altid sådan 

Spørgsmålet er vel blot, OM der er nogen der er væsentligt billigere samlet?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad bruger i andre som alternativ til PostNord?

Jeg er i samme dilemma. Før kunne jeg lige leve med de priser PostNord tager til Norge, men nu er det helt hen i vejret. Mit problem er at - med de priser jeg har fået.

1) PostNord kan jeg ikke bruge. Iflg deres volumenberegner vejer mine pakker over 20 kg = kan ikke bookes via Pakkelabels.

2) BRING drukner i gebyrer. Gebyr for afhentning på vores adresse, gebyr for returnering, gebyr for levering, oma.

3) FEdEx - er pt. min bedste løsning, men fragt & indfortoldning betyder stadig at priserne på mine varer stiger 5-15% afhængigt af variant.

4) DHL siger de kun er gode enten på små pakker, eller vhis vi fx har 4 paller de kan afhente. De kører åbenbart iflg deres sælger først godset til Tyskland for så at sende det til Norge og viderebringe det til BRING

5) UPS har jeg ikke forhørt mig hos endnu.

6) DVS etc. er ikke relevant da jeg primært sender til private...

Puha det er op ad bakke - men der er jo intet der er bedre end at starte året med en udfordring - bare så man kan forblive skarp Stick out tongue

Hilsen Morten

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Hvad du kan opnå af priser afhænger jo udelukkende af hvor mange pakker du sender til Norge Årligt og pr. gang. Har du mange pakker pr. gang kan en Bulksplit løsning være en mulighed. I øvrigt er der mange andre muligheder for transport end dem du nævner.

Personligt har en Economy pris på 200 DKK for 30 kg til Norge transittid er 6 dage.

Hvor mange pakker har du pr. gang og pr. år, hvad er vægt og volumen på dine pakker? 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Hvor mange pakker har du pr. gang og pr. år, hvad er vægt og volumen på dine pakker? 

Hej Ravn

Ja det hænger selvfølgelig meget sammen med mængden. Min ulempe er pt. at vi kun har været igang i Norge i 1 måned, så det er rimelig nyt. Pt. er det "kun" vores hundebure fra www.billige-hundebur.com vi sælger i Norge, men her i foråret skal vi også til at sælge vores kontorstole. De er en del større, og FedEx er pt de eneste jeg kan få til at tage dem (måler over 20kg/ og nogen også over de famøse 300cm i volumeberegningen)

Jeg gik faktisk med planer om at pakke varerne om og så stadig bruge PostNord, men det er pt helt udelukket.

De sidste 3mdr har vi i DK (vi regner ikke December med, da denne overgår alt andet) haft i snit 160pakker pr mdr. og det skal vi også nok komme op på i Norge. Hvis vi da kan finde en måde at få varerne derop :)

Jeg har endda overvejet lokalt lager i Norge, men der er vi bare slet ikke volumen-mæssigt endnu. 

Hvem sender du med?

Hilsen Morten

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis leveringshastigheden ikke er den afgørende faktor, har vi måske et setup som andre kan benytte.
Vi levere selv vores pakker på paller (stykgods) 1-2 gange per uge til Postnord i Norge.
Ved at dele fragten i 2 (pallegods til Norge) og Mypack omdeling i Norge kan vores kunder købe vare for 330 NOK + Postnord fragt uden at de skal betale told/afgift.
Vi pakker og sender fra vores lager i Flensborg (tysk firma) men der evnt. mulighed for at pakkerne kan indleveres i Fredericia.
Har ikke regnet på priserne, hvis vi skulle fragte andre shops produkter men er ret sikker på at vi kan lave en attraktiv pris.
Send en pm hvis vi skal prøve at lave en pris.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)