Problemet med de 130 kr. ekstra er, at de nu bliver pålagt afsenderen at opkræve. |
Ravn:Hvorfor er det du mener at visse pakkerne ikke skal indfortoldes i Norge?
Ravn, for pokker. https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet
Problemet med de 130 kr. ekstra er, at de nu bliver pålagt afsenderen at opkræve. |
Ravn, for pokker. https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet |
de fortoldes skam - de er bare told og afgiftsfrie - det ser du netop også af, som der står: Sendinger med verdi under 350 kronerVær oppmerksom på at sendinger som inneholder både avgiftsfrie og avgiftspliktige varer, må være spesifisert på en faktura fra avsender. På den måten er det mulig å gjøre en korrekt fortolling. ---------------- Men der opkræves ikke afgift idag for den fortoldning og det gør der så fra postnord fremover. Det er den grænse som i DK er 80 kr - hvoruder der ikke opkræves moms og udlægsgebyr - men de fortoldes faktisk stadigt. Så er det jo som alt andet her - et helt frit marked, så du bruger bare en leverandør som samlet er billigere for dig. Så mister Postnord små billige forsendelse, men er der nogen billigere, så er det jo altid sådan Spørgsmålet er vel blot, OM der er nogen der er væsentligt billigere samlet? vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hvad bruger i andre som alternativ til PostNord? Jeg er i samme dilemma. Før kunne jeg lige leve med de priser PostNord tager til Norge, men nu er det helt hen i vejret. Mit problem er at - med de priser jeg har fået. 1) PostNord kan jeg ikke bruge. Iflg deres volumenberegner vejer mine pakker over 20 kg = kan ikke bookes via Pakkelabels. 2) BRING drukner i gebyrer. Gebyr for afhentning på vores adresse, gebyr for returnering, gebyr for levering, oma. 3) FEdEx - er pt. min bedste løsning, men fragt & indfortoldning betyder stadig at priserne på mine varer stiger 5-15% afhængigt af variant. 4) DHL siger de kun er gode enten på små pakker, eller vhis vi fx har 4 paller de kan afhente. De kører åbenbart iflg deres sælger først godset til Tyskland for så at sende det til Norge og viderebringe det til BRING 5) UPS har jeg ikke forhørt mig hos endnu. 6) DVS etc. er ikke relevant da jeg primært sender til private... Puha det er op ad bakke - men der er jo intet der er bedre end at starte året med en udfordring - bare så man kan forblive skarp Hilsen Morten |
Hej Morten Hvad du kan opnå af priser afhænger jo udelukkende af hvor mange pakker du sender til Norge Årligt og pr. gang. Har du mange pakker pr. gang kan en Bulksplit løsning være en mulighed. I øvrigt er der mange andre muligheder for transport end dem du nævner. Personligt har en Economy pris på 200 DKK for 30 kg til Norge transittid er 6 dage. Hvor mange pakker har du pr. gang og pr. år, hvad er vægt og volumen på dine pakker?
|
Hej Ravn Ja det hænger selvfølgelig meget sammen med mængden. Min ulempe er pt. at vi kun har været igang i Norge i 1 måned, så det er rimelig nyt. Pt. er det "kun" vores hundebure fra www.billige-hundebur.com vi sælger i Norge, men her i foråret skal vi også til at sælge vores kontorstole. De er en del større, og FedEx er pt de eneste jeg kan få til at tage dem (måler over 20kg/ og nogen også over de famøse 300cm i volumeberegningen) Jeg gik faktisk med planer om at pakke varerne om og så stadig bruge PostNord, men det er pt helt udelukket. De sidste 3mdr har vi i DK (vi regner ikke December med, da denne overgår alt andet) haft i snit 160pakker pr mdr. og det skal vi også nok komme op på i Norge. Hvis vi da kan finde en måde at få varerne derop :) Jeg har endda overvejet lokalt lager i Norge, men der er vi bare slet ikke volumen-mæssigt endnu. Hvem sender du med? Hilsen Morten |
Hvis leveringshastigheden ikke er den afgørende faktor, har vi måske et setup som andre kan benytte. |