Hej; Jeg har en personligt ejet mindre virksomhed, og da min omsætning er mindre end 50k, så er jeg heller ikke moms reg. Jeg har brugt Dinero (gratis) og jeg han ganske få bilag. Nu skal jeg oprette et nyt regnskabsår for 2017. Jeg kan bare ikke finde ud af, hvordan jeg få styre på mit varelager ( det der er tilbage og det der er brugt) i regnskabet hos Dinero! Det må være noget som jeg skal tilpasse regnskabet for 2016 - da varelageret er ikke brugt op - og der må også gøres noget ved regnskabet for 2017. Da min omsætning er meget lav, har jeg ikke mulighed at få hjælp af en revisor. Er der nogen der gider at "vejlede" lidt? Jeg vil være meget taknemmelig for det. |
brug deres hjælpefunktion - den har svar på i princip alt - også dette https://dinero.dk/support/hvordan-handtere-jeg-varelager-og-momsen-hertil/
Opgør værdien i kroner til indkøbspris og så Kredit varelager regulering - tror den hedder 2450 debet status varelager - som nok hedder 52000 som jeg lige ser det -men check
Som PMV skal endeligt hver gang du bruger en konto checke, at den ikke automatisk har moms på sig - for moms skal så altid "væk" så det bare er hele prisen inkl. moms du bruger
vh John H