Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhed skal/kan vi starte?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Mit navn er Oliver og sammen med Sebastian har vi fået den ide at starte en webshop. Vi vil sælge Spil CD-Keys til fx Steam, Origin, Xbox osv... vi har fundet en leverandør og vi arbejder på en hjemmeside. Vi har dog nogle spørgsmål vi lige har brug for svar på. Vi er begge 13 år hvilket mener at vi ikke kan få et CVR nummer? er det stadig muligt for os at starte virksomheden? og er det muligt at være 2 personer i en virksomhed som ikke har et CVR nummer?

Leverandør: codeswholesale.com

mvh Oliver og Sebastian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt, nej - min. 15 år for at få dispensation fra statsforvaltningen - læs her: http://kaspermfriis.dk/hvordan-stifter-man-virksomhed-umyndig/

Eneste mulighed er at snakke med jeres forældre - dog skal I være opmærksomme på eventuelle følgevirkninger; f.eks. komplikationer med dagepenge eller lign. Snak med advokat, vil jeg anbefale. 

Tilmeldt 30. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - Vi kigger på det ! :)

Tak for det hurtige svar!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

OliverKempel:
Vi er begge 13 år hvilket mener at vi ikke kan få et CVR nummer? er det stadig muligt for os at starte virksomheden? og er det muligt at være 2 personer i en virksomhed som ikke har et CVR nummer?
nej - man må ikke optræde som virksomhed hvis man ikke er 18 år - eller har fået dispensation fra statsamtet - hvilket man først kan få når man er 15

Det har med det at gøre som du kan læse her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

I må gøre det via jeres forældre enten med dem (eller lettere en af dem) som ejer - men her kan I så ikke være ansat før i er 15 stadigt når det er forældrens virksomhed som jeg husker det - eller via et selskab - som så er dyrere at stifte og drive (Forældre som direktør) osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)