Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

windows defender - hvor sikkert?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Min nye bærbare kommer med et virusprogram, hvor det første fix er gratis.

Men er windows defender ikke kommet på omgangshøjde med det meste, hvis man holder den opdateret?

Hans

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsofts antivirusprogram er bestemt blevet bedre end tidligere.

Men den er endnu ikke på højde med de rigtigt gode løsninger.

Du kan se en uafhængig test her.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 5. Feb 14
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor godt er et antivirus program? Simpelt spørgsmål, men lidt sværere at svare på end man skulle tro.

Det bedste antivirus program er din egen sunde fornuft. Dog kan man altid være uheldig eller en smule uopmærksom og alligevel blive ramt, så et rigtigt antivirus program er altid en god idé. En hurtig måde at træffe en beslutning om hvilket program der er det bedste, kunne være at kigge på de forskellige tests af antivirusprogrammer. Man skal dog være lidt kritisk over for de tests, da de ofte er meget misvisende. For det første så er det nogle gange op til leverandøren af antivirusprogrammet (AV) at biddrage med de data der skal testes med. Dvs. at leverandøren kan tilpasse testen til kun at indeholde de virusser, malware, spyware mm som leverandøren ved at programmet kan fange. Så for at kunne vurdere troværdigheden af en AV test skal man læse lidt om hvordan testen blev udført og ikke bare nøjes med at kigge på resultatet.

Et eksempel kan være at et AV program bliver testet med en type virus du alligevel aldrig kommer til at blive udsat for. Undersøgelser af AV tests har vist at størstedelen af testdata (virus, malware..) ikke længere er aktive eller ikke længere når frem til de mange Windows maskiner verdenen over. Så kan man egentlig bruge en AV test til noget, som blot fortæller at du er beskyttet mod virus der ikke har været en trussel i mange år? Windows har i mange år måtte kæmpe mod en masse trusler og det har givet Windows et højt bundniveau i forhold til sikkerhed. Sikkerheden af din maskine kan ikke kun måles på hvilket antivirus program du bruger. Sikkerhed = Antivirus + OS + sund fornuft.

Windows Defender ender stort set altid i bunden af de mange AV tests der bliver udført. Årsagen ligger i at Defender beskytter mod de trusler der relevante at blive beskyttet imod og ikke imod de trusler der ikke længere er en trussel eller ikke længere når ud til den enkelte maskine med Windows. Microsoft indsamler hele tiden data fra millioner af Windows maskiner og kan ud fra det, finde ud af hvad der er en trussel og hvad der ikke er en trussel. MS kan vha. alt den statistik følge med i hvordan trusselsbilledet ser ud og tilpasse Defender derefter.

Personligt så bruger jeg kun Defender, Windows Firewall og min sunde fornuft.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Bruger det 1 år nu - kan anbefales!

Jeg har selv brugt gratis AVG i flere år. Jeg har ikke haft virus eller andet snavs. Kan det så også anbefales?

At jeg ikke har haft problemer kan jo skyldes tilfældigheder.

VH Hans

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk for gud skyld at installere Anti-Malwarebytes da et virusprogram som regel ikke beskytter mod malware.

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

AVG indsamler data fra din pc - og sælger det!: http://www.computerworld.dk/art/235007/antivirus-producent-vi-saelger-din-surf-historik-til-reklamefirmaer

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Min nye bærbare kommer med et virusprogram, hvor det første fix er gratis.

Men er windows defender ikke kommet på omgangshøjde med det meste, hvis man holder den opdateret?

Hans

Hej,
Nu har jeg serviceret computere i mange år efterhånden. Og ingen tvivl om, at Windows defender er ikke et af de programmer jeg ville anbefale. (det har de fleste test igennem årene vist)

Så skal det være gratis, og vi tager udgangspunkt i forbrugerrådets egne test igennem de sidste år. Så har de anbefalet Avast de sidste mange år. Og i år anbefalede de også Avg som gratis program.

Og ja ved der er rigtig mange meninger omkring forbrugerrådets hjemmeside tænk.dk. Men jeg er stadig af den overbevisning, at de er der for forbrugernes skyld. Og synes det de når frem til, tit spiller godt sammen med mine egne erfaringer. Og det er ikke min mening, at skabe debat om tænks meninger er godt eller skidt. Men mere det passer meget godt sammen med det jeg mener. Og jeg åbenbart ikke er den eneste, om at mene dette.

Nu bruger man jo gerne flere tusinde kr på bilforsikring om året, og lidt til husforsikring bliver det jo også til. Så hvis man også er villig til at forsikre sit "hus" (computer), hvor angreb og netsvindel aldrig har været større, så kan man gøre det for omkring 1 kr om dagen. Og nogle gange også derunder.

Jeg bruger selv Eset Smart Security (også min familie og svigerfamilie), og har gjort dette i mange år efterhånden. Og det gør jeg fordi, det er et super godt program. Der ikke har en masse forstyrrende elementer. Og det sløver ikke pc,en og der findes en dansk support, hvis man skulle have brug for det. Og selve programmet er også på dansk. Og så er jeg selvfølgelig selv sælger af programmet. Så skulle jo tidernes morgen også prøvekøre det. Og synes det var godt. Og det synes tænk åbenbart også, da de kårede dette program bedst i test 3 år i træk, 2013, 2014 og 2015.
Eset smart security er dog lige blevet afløst af deres nye version Eset Internet Security

Og i år kårede de Bullguard internet security 2016 som værende bedst i test på tænk. Men jeg bliver dog ved mit Eset, da jeg stadig synes det er et program der leverer godt.

Der er også mange der vælger Norton, da dette program har været på marked i rigtig mange år. Og er et stort brand og har nogle gode programmer.

Men kig på dine behov, og hvad du synes det er værd, at beskytte din computer mod ubudne gæster. Er det til en gratis beskyttelse, så vælg Avast eller Avg. Og er du villig til at betale, stort set ingenting i forhold til ens bilforsikring. Så vælg det en masse andre synes er godt. Og kig lidt på de forskellige test sider. Og de rykker op og ned hver måned. Så vælg et program der tit klare det godt. Og skal programmet være på dansk, med dansk support osv. Så skal man selvfølgelig også holde sig dette for øje.

Og som der også blev nævnt. Så er min erfaring også, at man ikke kan nøjes med et virusprogram. Da dette ikke tager/ fanger det hele. Jeg bruger på min egen, og på kundernes maskiner programmerne SUPERAntiSpyware Free Edition, Malwarebytes Anti-Malware, og så renser jeg lige computerne igennem med Ccleaner også.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Amadeo:
Bruger det 1 år nu - kan anbefales!

Jeg har selv brugt gratis AVG i flere år. Jeg har ikke haft virus eller andet snavs. Kan det så også anbefales?

At jeg ikke har haft problemer kan jo skyldes tilfældigheder.

VH Hans

Hej,

Nu behøver man som sådan, ikke at have problemer, for at have snavs på sin computer. Man kan jo udmærket være smittet, og være med i diverse udbrud på nettet, uden man faktisk er klar over det. Eller kan mærke det på ens pc. Og det kan også være, at de programmer man får scannet med ikke finder noget, og så tror man ikke man er ramt af noget.

Jeg læste engang om en der mente, han aldrig havde haft virus. Og derfor brugte han heller ikke virusprogrammer. Så ved egentlig ikke hvordan, han viste han ikke havde haft virus, da han ikke havde nogle programmer til at finde dem.

Kim

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)