Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO ved flytning af adresse

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

et tænkt eksempel:


Hvis et site,


fodterapi-8-valby.dk


ligger nr. 1 på Google søgning - (fodterapi valby) og forretningen rent fysisk flytter til Østerbro. Hvordan bevares så den gode placering som nr. 1 på Google?


Skal der så købes nyt domæne med navnet:


fodterapi-8-Østerbro.dk


Eller hvad skal der gøres. Er det overhovedet muligt for selv den dygtigste SEO at redde placeringen?


Det skal siges at den nuværende gode placering sansynligvis skyldes domænets alder og et enkelt godt indgående link fra dmoz.

Fra Århus
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 35
Fra  Helseslik.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt; nej.

Et nyt domæne har ingen værdi for Google og vil derfor blive prioriteret under ældre.
Ydermere er specialtegn såsom æ, ø og å aldrig en god ide i domænenavne iht. SEO.

Du kan derfor ikke direkte redde placeringen. Du kan lave et nyt SEO fokus, men det er sjældent noget der kan reddes fra dag-til-dag, specielt ikke hvis dit domæne er delvis årsag til din nu gode placering.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bryce

Alternativt er at du laver en ny side på det nye domæne, og når denne så er oppe, at du laver 
et PERMANET viderestilling til dit nye site, samt 404 pages med omdirigering til nyt domæne også.

Blot en mulighed, og husk INGEN DOBBELTCONTENT

Rigtig godt nytår.

Mvh. Per

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:
samt 404 pages med omdirigering til nyt domæne også.

For at undgå evt. kritiske misforståelser: Kan du uddybe. hvad det betyder med "404 pages med omdirigering"?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu går jeg ud fra, at det domæne du henviser til er et fiktivt domæne, da der ingen respons er på det.

Men ja du køber et nyt domæne. Og så tager du alle sider fra tidligere domæne, som du ranker på, og laver en viderestilling til sider på det nye domæne, som du gerne vil ranke på, ud fra samme søgeord/ søgefraser som på gamle domæne. Det vil sige, på dette nye domæne skal samme søgefrase også indgå. Også gerne i titel, meta. Og i dit spørgsmål bliver det så fodterapi valby. (Måske, fodterapi valby bliver til fodterapi østerbro)

F.eks. Hvis du har en side der hedder www.ditdomæne/dinsidedurankerpå så laver du en viderstilling fra dit gamle domæne sådan
Redirect 301 /dinsidedurankerpå.html http://www.nytdomæne.dk/sidedugernevilrankepå

Og ja placeringen kan godt reddes. Og nej tror nu mere det skyldes der er så lav konkurrence på givent søgefrase. Og så skal der ikke meget til for at komme i toppen.

Det kan du f.eks. Også se med denne søgefrase:
Bassin med bolde

Der er min side http://www.hopogleg.dk/legetelt/330-boldbassin-inkl-30-bolde.html også nr 1. Og der er konkurrencen også lav.

Men nu kan jeg da tage fejl, da det er ved at være længe siden, jeg har kigget i nogle af de bøger jeg har købt af Thomas Rosenstand. Og hukommelsen er ikke hvad den har været (ellers har den aldrig været det)

Men ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Kim

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

ja det jeg mener er at han laver en permanent 301 redirect, men derudover er det også en god 
idé at lave 404 redirect til den nye side, evt. bare til forsiden, så der ikke er et hul.

Lad os antage at han har flere eksterne links fra diverse blogs, og andre steder.
for at disse ikke skal gå tabt eller det man kalder broken links er det bedre at gardere sig også med 
en 404 fejlside, som han selv kan oprette og dirigere alt  ikke søgbart indhold (broken / eksterne links) og som han ikke har kontrol, med til denne side.

Derved bliver han heller ikke straffet af Google, håber det giver mening.

Mvh. Per

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Per Eckert:
det også en god idé at lave 404 redirect

404 er IKKE et redirect, men derimod en fejlkode (for en side der ikke findes). 404 skal kun returneres på forespørgsler på URL'er du ikke kender. Hvis det er en URL du har flyttet eller nedlagt bør du returnere et permanent redirect (301) til den nye side. Er det en midlertidig flytning kan du bruge 302.

I forhold til det oprindelige spørgsmål, så ville jeg nok bare køre videre med domænet, og så forklare navneskiftet. Jysk (Sengetøjslager) ligger jo heller ikke kun i Jylland :-)

Hvis du opretter et nyt domæne, og opbygger det, samtidig med at du beholder det gamle, skal der skrives helt nye tekster. Det er ikke nok at udskifte Valby med Østerbro. Så det er en lidt omfattende strategi.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Eckert:

Hej Thomas,

ja det jeg mener er at han laver en permanent 301 redirect, men derudover er det også en god 
idé at lave 404 redirect til den nye side, evt. bare til forsiden, så der ikke er et hul.

Lad os antage at han har flere eksterne links fra diverse blogs, og andre steder.
for at disse ikke skal gå tabt eller det man kalder broken links er det bedre at gardere sig også med 
en 404 fejlside, som han selv kan oprette og dirigere alt  ikke søgbart indhold (broken / eksterne links) og som han ikke har kontrol, med til denne side.

Derved bliver han heller ikke straffet af Google, håber det giver mening.

Mvh. Per

Nej - det gør det ikke. Som Mikkel også skriver: 404 er en HTTP kode for "Not Found", og der findes ikke noget, der hedder 404 redirect :-)

Tilmeldt 30. Nov 16
Indlæg ialt: 6
Fra  Pink Sky Event ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Bryce

Umiddelbart havde jeg beholdt domænet og eventuelt suppleret med en underside a la '/osterbro'

Min første overvejelse ville være om det fortsat er gavnligt for mig at blive fundet på 'valby søgninger'...

Østerbro og Valby er ganske vist en halv storby fra hinanden (men trods alt heller ikke mere), men måske er der allerede kunder som rejser fra Østerbro til Valby fordi de er glade for den service de får i Valby. Pointe: ikke sikkert at alle kunder kommer fordi de er lokale.

Det er også relevant at se på primær søgetermen 'fodterapi' - hvordan klarer sitet sig der?

Hvis vi ligger og roder på side 4 her, så er det måske i virkeligheden så som så med sites værdi...?

Hvis konklusionen er, at 'valby' ikke har værdi at blive fundet på, men at det nu kun er relevant at blive fundet på 'Østerbro søgninger', så er det måske alligevel klogere at oprette 'fodterapi-8-osterbro' og så beholde 'fodterapi-8-valby' med et permanent 301 redirect til det nye site - dermed skulle du faktisk give den linkjuice, som 'fodterapi-8-valby' måtte have, videre til det nye site.

Det er vanskeligt at give et entydigt svar fordi dit spørgsmål er hypotetisk. I virkelighedens verden ville man vel også overveje andre parametre end SEO - så som 'brand værdi' fx forbundet med navnet 'Valby Fodterapi'. Men nu er det jo kun det SEO-mæsige du spørger til her :) 

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar. Der er 2 ting som jeg stadig er i tvivl om.


Hvis jeg nu laver en permanent 301 redirect fra min side:

fodterapi-8-valby.dk
over til den nye side:
fodterapi-8-Østerbro.dk

Betyder det så at jeg til evig tid skal beholde det gamle domæne:
fodterapi-8-valby.dk
da det jo er her at mit Redirect ligger?


Betyder det at jeg til evig tid skal beholde begge 2 domæner.


Jeg vil jo gerne på et tidspunkt være fri for at betale til det gamle domæne fra Valby. Eller er der noget jeg har misforstået?

MikkelDemib foreslår at jeg kører videre med:
fodterapi-8-valby.dk
Efter den fysiske flytning til Østerbro.

Det forstår jeg ikke da Google lever jo af at give brugerne kvalitets søgeresultater. Hvis der i domænenavnet står at klinikken ligger i Valby og der på sitet står at klinikken rent faktisk ligger på Østerbro - så er det jo ikke et kvalitets søgeresultat for en bruger som bor i Valby og søger efter en lokal Fodterapeut - hvis Google så viser klinikken fra Østerbro som nr 1 i søgeresultatet?

Vil Google ikke straffe denne uoverensstemmelse imellem domæne navnet og den faktiske adresse?


Håber mine spørgsmål giver nogen mening.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)