Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål ang. konkurrencer på Facebook. Må man laver en konkurrence hvor man ud over at skulle "synes godt om" mit opslag for at deltage, opfordres til at dele opslaget, mod at de får et ekstra lod i puljen når der skal finde en vinder? Dvs. at hvis de "synes godt om" opslaget får de et lod, men hvis de både "synes godt om" og deler får to.

Mvh Allan, typemap.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du ikke kan se hvem der deler vil det ikke være fair over for dine brugere.

Jeg kan anbefale dig at se hvad andre gør - der er mange der laver konkurrencer på Facebook og der er meget der er tilladt - men der er ting der virker bedre end andre..

Pixizoo laver ofte konkurrencer og har tidligere forsøgt med utallige formuleringer - så deres nuværende fremgangsmåde må være den bedste de er kommet frem til der generer brugerne mindst muligt samtidigt med den får mest mulig eksponering.

Tænk over løbetiden, præmien, betingelserne, antal konkurrencer pr. Uge/måned. Læg en strategi og prøv dig frem - lad dig gerne inspirere af andre som du kan se har succes.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Klogt svar ovenstående.

Husk dog på, at det - ifølge FBs konkurrenceregler - ikke er tilladt at bede folk dele for at være med; dog må du gerne opfordre til at dele. Det er en gråzone, som jeg ser det. Men hvis du ønsker min personlige holdning, så synes jeg det med deling er noget pjat - den bliver stadig delt, når folk liker eller kommenterer: "Kasper Friis syntes godt om dette". 

Pøj pøj med´d. :-) 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

 

Lav opslag som invitere til kommenterer og interaktion.

 

Vi har lige.. Derfor har vi.. hvad synes du og

hvem, hvad ville du... hvad kunne du tænke dig...

Hvem ville du give gavekortet hvis du vandt fx!!


Interaktion!!

Indholdet skal være værd at kommentere være deltager omkring, ellers har det ikke noget værdi for dem som du ønsker skal deltage. De vil ikke købe dine produkter...


Døde følgere

Det nytter heller ikke noget, at få en masse døde konkurrence deltagere som i bund og grund ikke har nogen relation med dit firma.


Relavante opslag med værdi

Det bedste du kan gøre er at lave relevante opslag som passer til den målgruppe du henvender dig til. Det er det samme med konkurrencer -

Du ønsker at dem som passer til den persona-analyse du har fået lavet, faktisk er dem som deltager i dine konkurrence. Det andet er for dyrt, du betaler for folk som i bund og grund ikke har interesse for dine produkter, men blot vil vinde dine konkurrencer.

Penge ud af vinduet

De vil efterfølgende ikke interagere med din opslag eller købe noget hos dig.. men i længden måske endda fravælge dine opslag og derved skade din annoncering på Facebook.

 

  1. Find nye følgere
  2. Dyrk dem
  3. Knyt dem til din forretning....måske din butik, når de har brug for dine produkter....

Du har et professionelt firma ved din side, det er godt...


God arbejdslyst!!

René

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en gråzone, men man kan sagtens være kreativ.

Jeg har netop skrevet et indlæg om Facebooks konkurrenceregler, hvori jeg har medtaget eksempler fra bl.a. Pixizoo som ovennævnte med en afgørelse fra Forbrugerombudsmanden samt et screenshot af deres promovering som jeg anmeldte.

Skal lige sige at de fik medhold, så de overtræder ingen regler ;) De bruger snu formuleringer til at optimere deres rækkevidde inden for rammerne, hvilket jo er meget smart.

Jeg vil være meget glad for feedback på indlægget, hvis du/i har tid og lyst?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)