Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil i oversætte "Cheat Sheet"?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave et par såkaldte "Cheat sheets". Som eksemplet her

Problemet er bare at jeg virkelig ikke synes ordet ligger ret godt i munden. Jeg havde aldrig hørt ordet før jeg begyndte at interessere mig for online markedsføring. Derfor er jeg ikke vild med at bruge ordet i min freebie, som jo gerne skulle lokke så mange som muligt. Det er sikkert et kendt begreb i engelsk talende lande, men min kundegruppe er dansk. Jeg vil foretrække det er dansk. Jeg synes i det hele taget at "Cheat", som jo betyder "snyd" er negativt ladet, i hvert fald for mig.

Jeg har derfor brainstormet lidt, og har selv kommet op med følgende:

- One pager (selvom det er engelsk, så tror jeg det anvendes i bredere omfang)
- Noter
- Kompendie
- Trin for trin guide
- En-sides-printervenlig-oversigt-over-de-mest-anvente-funktioner (nej vel Smile?)

Andre der har idéer til oversættelser?

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville personligt gå med et hjælpeark. Ellers synes jeg at noter også virker fint, eventuelt et notatark?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 04:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cheat sheet kan også henvise til et venligt snydeark, som hjælper dig igennem på en smart måde. Jeg synes ikke det er så negativt. ;-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælpeark.. Den er god. Tak Big Smile

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaaaa. Arh jeg synes nu bare det har en træls klang. Jeg tror mest det er fordi det ikke er et generelt udtryk i Danmark. Så tager jeg det meget bogstaveligt Smile

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælpeark! :) Den vinder også i min bog :)

Tilmeldt 12. Dec 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cheat Sheet er fedt fordi det klinger godt... rimer. Snyd på dansk har en helt anden mundbevægelse og den direkte oversættelse – snydeark – lyder indholdsmæssigt, synes jeg, forkert.

Jeg tror jeg ville vælge ordet 'genvejs-oversigt'. 'Oversigt' fortæller bedre hvad det er end ordet 'ark'. Snydeoversigt kunne vel også bruges... eller måske hjælpe-oversigt – afhængig af hvad præcist dine cheat sheets dækker over.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

FliGra:
Jeg tror jeg ville vælge ordet 'genvejs-oversigt'. 'Oversigt' fortæller bedre hvad det er end ordet 'ark'. Snydeoversigt kunne vel også bruges... eller måske hjælpe-oversigt – afhængig af hvad præcist dine cheat sheets dækker over.

Ja, Genvej har da en god klang. Bare Genvej eller "Den hurtige genvej". 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inforgrafik har lidt den samme funktion, en miniguide - er den helt gal?

God arbejdslyst!!

René


Side 1 ud af 1 (9 indlæg)