Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hemmelig direktør adresse på CVR

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

nielsen:

Hvorfor er det så vigtigt at folk ikke kan se hvad du arbejder med ? Hvis du ikke kan stå indefor de ting som du laver, så lav om i dit liv.

Man kan ikke altid lave om på eksterne ting i sit liv. Der er en del kvinder der lever i frygt for eks-mand/eks-kæreste (og sikkert også omvendt), og der er det ikke vildt fedt hvis personen der truer ens liv, kender ens adresse.

I sådanne tilfælde kan det være rart stadig at kunne drive en virksomhed, men uden den sygelige eks kender ens nye bopæl.

Det er bare et eksempel, der kan være mange andre, hvor man på den ene eller anden måde er truet på livet, men stadig gerne vil drive en virksomhed.

Det bedste er enten at betale sig fra at en anden står som direktør, eller at oprette en virksomhed i et land med skjulte ejeroplysninger, som f.eks. Delaware i USA.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

jeg har samme problem. Hemmelig adresse, men det skider CVR på...

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Cvr skider jo ikke på folk med hemmelig adresse. De følger bare reglerne i selskabsloven.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes det er ærgerligt naturligvis for de heldigvis få som forfølges af tidl ægtefælle mm - men det er jo heldigvis ikke mange

Derimod er der jo mange der vil snyde, under dække af et selskab - ofte jo helt uden personlig hæftelse. Hvordan skulle det fungere rent lavpraktisk, hvis Hans Hansen ikke kunne findes via adresse? 

For ejer er problemet ikke til at løse, da ejer altid skal stå med navn og adresse - og sådan MÅ det være. Ejer man et selskab, må man fægte med åben pande. 

Skulle man bruge kræfter på det - skulle det ikke være så alle kunne skjules - men måske en undtagelse som KUN kunne bruges for de få som med polititilhold kan bevise, de er beskyttede - ikke for alle de der bare af bekvemmelighed vil være ejere men incognito.

Er der et eksisterende polititilhold, kunne adresse så stå som: Beskyttet adresse. Ved konkret forretningsmæssigt/samfundsmæssigt behov kan adressen udleveres af politiet. Så havde man hold i hvem der fik adressen, men alle med forretningsmæssig eller samfundsmæssigt behov, kunne få den udleveret

Ikke flere nye registre og jurister der skal afgøre, om jeg kan få lov til at vide hvem der har ansvar for store handler - står bag lyssky selskaber osv
Det ville være en voldsom bremse på samhandel - Loven går også modsat - netop med offentlige ejerregistre - ejere der slås med åben pande

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være ønsketænkning John. Problemet er så at udviklingen går den den modsatte vej. Mer åbenhed og det nu med registre fra medio 2017 om registrering af reelle ejere.

Åbenheden er en pris man lovgivningsmæssigt har sat for at folk kan drive virksomhed med begrænset hæftelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Det ville være ønsketænkning John. Problemet er så at udviklingen går den den modsatte vej. Mer åbenhed og det nu med registre fra medio 2017 om registrering af reelle ejere.

Åbenheden er en pris man lovgivningsmæssigt har sat for at folk kan drive virksomhed med begrænset hæftelse.

og det er jeg helt enig i er det eneste rigtige. Det var KUN lige hvis det virkeligt er et problem for folk der har måtte få polititilhold med sig for ikke at kunne kontaktes - at de ganske få som samtidigt er ejere, måske kunne have muligheden - mod at politiet udleverede adressen (på nær den person der IKKE må kontakte og dermed viste hvem der fik adressen - og kunne strengt kunne retsforfølge evt misbrug fra den der ikke måtte kontakte.

Generelt ville det være en elendig ide at tillade skjult ejerskab

Hjemmeservicefirmaet "vi tømmer deres pung men ikke deres ble" ved Hans Hansen - c/o Rockerborgen "den høje mur" lige uden for Esbjerg

eller 

webshoppen "vi bevarer håbet de betaler bare"  i den stor fælles adresse delt med 240 andre lyssky ejere - Fupfællesskabet NN hvor brevene hober sig op bag brevsprækkenSaxogade 3, 5 sal 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Dec 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Herligt med de mange svar der er kommet. Jeg synes at man på CVR skal kunne se alle tidligere oprettede virksomheder som direktører/ejere i en nuværende virksomhed har/har haft. Denne sammenhæng kan laves uden at oplyse deres privatadresser. Hvis Firma 1 har snydt en kreditor, gået konkurs og en kreditor ikke ved om han/hun kan stole på Firma 2 så skal alle kunne se om direktører/ejere for Firma 2 er den/de samme som for Firma 1. Et historik-træ mellem nuværende og tidligere virksomheder kan sagtens laves uden at skulle oplyse privat adresse. Historik-træet kan bestå af fuldt person navn, virksomhedsnavne og CVR-numre. Men udelad dog folks privat adresser. ApS og A/S er vel netop lavet for at adskille virksomhed og privatliv (privat beskyttet bopæl). 

Hvis nogen her til sidst ved om privatadressen kan holdes hemmelig for almindelige mennesker ved virksomhedsoprettelse i andre EU-lande må de gerne komme med eksempler. Fuldt person navn er ok at oplyse for alle og myndighederne skal selvfølgelig også kende privat adressen. Ellers igen tak for alle svar og Jeres tid. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt med forskel med Fuldt personnavn offentligt om man hedder Hans Jensen eller Fredericia Oehlenschlaeger. Hele tanken er jo at får mulighed for begrænset hæftelse imod at man ved hvem ejer er og så har Hans Jensen ingen virkning så kunne man lade det bære hemmeligt
Go jul. JH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

jeg har samme problem. Hemmelig adresse, men det skider CVR på...

Dig som professionel serieiværksætter burde jo netop have læse 'kontrakter' (i dette tilfælde selskabsloven) igennem ;)

De skider ikke på det Martin - det ved du også godt.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkeligt ikke noget at gøre ved denne problemstilling, uden at skulle ud i kreative løsninger som oprettelse af udenlandsk selskab?

Jeg har netop stiftet et ApS. Det har en firmaadresse som selvfølgelig skal være offentlig. Jeg har selv hemmelig adresse af personlige årsager. Jeg forstår ikke hvorfor min private adresse skal oplyses via CVR?

Jeg mener, skulle jeg lave lort i den, er det jo ikke sådan at jeg kan gemme mig pga. min hemmelige adresse, da jeg går ud fra advokater, revisorer og myndigheder sagtens kan trække den?

At eventuelle samarbejdspartnere ikke kan se den er jo mit problem, hvis de så ikke vil handle med mig. De kan jo bare lade være, hvis de synes det svækker deres tillid til mig.

Hvorfor skal folk der af forskellige årsager ønsker privatliv forhindres i at drive forretning i selskabsregi?

Er der nogen der har undersøgt om man kan gennemtvinge at det ikke kan offentliggøres med retslige skridt? Jeg tænker her på f.eks en indbringelse af myndigheden for brud på EMRK art. 8 om retten til privatliv og sit hjem.

Jeg kan se at Lars Hedegaard har fået hans fjernet adresse af PET. Hvorfor kan vi andre så ikke? Er det virkeligt nødvendigt at lægge sig ud med alle verdens muslimer for at opnå ret til privatliv?

Jeg er rystet!

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)