Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mig og en af mine gode venner vil gerne starte en virksomhed op hvor vi laver Webudvikling, software osv. til folk, men vi ved ikke hvilken form for virksomhedstype vi skal starte op da vi begge er under 18 år...

Da vi gerne vil virke så troværdige som muligt overfor kunder så vil vi selvfølgelig gerne have et CVR-nummer.

Nogen der kan sige hvilken form for virksomhed vi skal starte, nogle specielle ting/regler vi burde tænke på med lige præcis den form og hvordan kommer vi hen til målet og får registret virksomheden med os begge som ejere?

Håber at i kan svare på mine spørgsmål

Mvh Mike 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan søge dispensation fra statsamtet men jeg ved fra mange, at statsamterne idag er meget skeptiske overfor at tildele det til I/S som jo er eneste personlig virksomhed for mere end EN I kan søge dispensation til. Det er ganske enkelt fordi forældre så påtager sig en solidarisk forpligtelse som er noget mere end hvis de kun påtog sig ansvar for egen "unge"

Læs hvordan hvis I vil forsøge den vej http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Alternativt kan en over 18 stifte et selskab -feks et IVS og så sælge jer anparterne med det samme MEN den over 18 skal så blive som direktør til I er 18 og der er klart større faste omk med sådan 3 i selskabet + banker sikkert er skeptiske med under 18 ejere så det kan være op ad bakke + direktøren jo skal være klar over sit ansvar som ikke er helt lille - læs mere og se om det er noget http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

I må ikke optræde som virksomhed som under 18 men I må gerne udføre webudvikling, software mm til f.eks. firmaer - som så bare betaler jer med honorar som de skatteindberetter på jeres CPR (eller hver jeres hvis I begge fakturerer som CPR 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)