Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fyring af medarbejder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er arbejdsgiver i en tømrer virksomhed.

Jeg har en medarbejder der skal adskediges pga uenigheder/konflikter mellem ham og en anden ansat som jeg ikke kan acceptere.

Problemet er at jeg har anset en for 10 dage siden, og går derved ikke udfra jeg kan fyre ham med "nedmanding" som årsag.

Er der nogle regler for hvor lang tid der skal gå mellem en ansættelse og en fyring pga nedmanding?

Eller er der andre legitime grunde man kan bruge i en afskedigelse? 

på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må gerne fyre med "samarbejdsvanskeligheder" som begrundelse - og specielt vil det ikke give problemer med så ny en ansættelse. Normalt vil man dog skulle kalde til samtale og give advarsler , gerne skriftligt, for at være på den sikre side. Det giver jo også den mulighed, at striden stopper

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 12. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Serop ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du vil kunne opsige en tømrer med det opsigelsesvarsel, der fremgår af hans ansættelseskontrakt. Tømrere er normalt ikke særligt beskyttede mod opsigelse (som fx funktionærer), så du behøver ikke nogen særlig "god" begrundelse. 

Der hvor der kan opstå problemer, er hvis manden får en begrundelse for opsigelsen, der kan give karantæne i a-kassen.