Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt af store pakker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg synes at det bliver sværere og sværere at sende pakker med GLS/Bring/PostNord når vi taler om lidt større pakker eller 20+ kg pakker. De vil ikke have dem ned i deres pakkeshops og de sætter priserne så højt at pakkerne bliver for dyre at sende for os. F.eks. returnerer GLS alle pakker sendt til en pakkeshop hvis de er over 20 kg. Så får vi dem bare tetur dagen efter.

Vi hos www.DreamZZZ.dk har taget konsekvensen og nedlagt en del varer som var for store eller for tunge i vores webshop. Men det er jo lidt synd, fordi jo sværere det bliver at sende disse pakker med danske transportører, jo mere vil udenlandske firmaer få salget, og de sender jo alligevel ind i Danmark med de 3 nævnte transportører.

Når jeg så en gang imellem kommer ned i en pakkeshop, så ser jeg alligevel kæmpe pakker og 30+ kg pakker stå der og venter på en afhenter. Hvordan kan det lige lade sig gøre? Har nogle storkunder specialaftale om flat-rate på pakkestørrelsen/vægten? 

Hvad gør I andre? Hvad er Jeres tanker, jeg som sælger større varer?

Mvh Søren, 

 

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Larsen:
20+ kg

Helt enig.

Modtog idag en GLS forsendelse på +30 kg.

Skulle pakke den om og have 2,6 kg af og så noget manual og labels i/på. Så fradrag på 2 kg.

Afsted til GLS shop, men nej, den var for tung?. Jeg havde ladet noget GLS label sidde på, men det gælder ikke i DK. Intet over 20 kg..

Hjem igen og dele i 2 kasser.

Alternativ er fragtmand, men det er jo helt vildt den pris almindelige skal betale.

Jeg havde en 1/4 palle, der skulle sendes. På centralen fik jeg en pris på kr. 1.500,00 (Tyskland).

En af mine venner har et firma, der benytter alle fragtmand, bring, gls, ups osv. Jeg kunne ved at få den sendt derfra, nøjes med kr. 125,00???

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan godt sende pakker der er tungere end 20kg med GLS. Bare ikke igennem deres pakkeshops, for medarbejderne i pakkeshops må ikke håndtere gods over 20kg.

Men kontakter du GLS direkte og får en aftale - fx- udenom Pakkelabels - så tilbyder de også levering af gods op til 30kg. Min erfaring er bare at det er svært at få det til en pris der bare kommer i nærheden af Pakkelabels med mindre man kan tilbyde en væsentlig volumen.

Det er lidt sjovt, for jeg sender stadig pakker der både vejer over 20kg og pakker der er større end deres standard 300cm regel. De bliver bare booket igennem et andet firma.... Pick & ship hedder servicen som jeg køber igennem et mellemled.

Så GLS afhenter, og leverer både 20+kg og 300+cm pakker - bare ikke via pakkeshops.

Hilsen Morten

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg sender pakker over 20kg, har jeg god erfaring med Brink Transport ApS

De har også en online portal til print af fragtbreve, og de kommer og afhenter alt sammen til fornuftige priser

Mvh

Søren Rasmussen

www.sr-trade.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Benytter også Brink i sådanne tilfælde, så kan absolut også anbefale at kontakte dem :)

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)